به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۸۵۵۴۰
نامه وارده

دلنوشته‌های یک پزشک؛ سلام مسوول!

دلنوشته‌های یک پزشک؛ سلام مسوول!
سلام مسوول
دیشب تا صبح اشک ریختم. دلم درد می‌کرد. همه ی دوستانم در پاویون هم دلشان درد می‌کرد، چون صدای هق هقشان را تا صبح می‌شنیدم اما کسی نبود که برای درد دلمان به ما مُسکّن بدهد!!
خبر کوتاه بود: دکتر پیرزاده به ضرب چاقویی که در قلبش نشست از پای درآمد...
یکدفعه سینه ام سوخت. نکند این من بودم که چاقو خوردم!!
چشمم افتاد به همکارانم، همه شان سینه شان را گرفته بودند، انگار چاقو به قلب آنها هم فرو رفته بود!
یاد روزهایی افتادم که تا صبح نبض مریض توی دستم بود مبادا قطع شود و من متوجه نشوم!! حالا نبض همکارم، رفیقم، هم دانشکده‌ام، هم دوره ام (اصلا چه فرقی می کند!!) ایستاده بود و من چقدر دیر فهمیدم...
مسوول؛ نمی‌دانم چرا تمام مدت تصویر شما در کنار تصویر دکتر پیرزاده جلوی چشمانم بود!؟
مسوول؛ ما زیاده خواه نیستیم!
مسوول؛ ما زندگی داده ایم در قبال چیزی که بدست نیاورده ایم و شما در ذهن مردم کرده اید که اندوخته‌ها(!) داریم.
مسوول؛ ما هیچکداممان بیمارستان شخصی با درآمد میلیاردی نداریم. ما در شهرها و روستاهایی کار می‌کنیم که شما حتی نمی‌دانید کجای نقشه ی ایران است.
مسوول؛ ما زیرمیزی نمی‌گیریم! زیرمیزی من چندتا دانه مغزبادامی است که مادر مریض سالخورده ام یواشکی توی جیبم می‌ریخت تا ضعف نکنم! می‌بینید، می‌دانست که من حتی وقت غذا خوردن هم ندارم...اما حالا به لطف شما همین را هم از ما دریغ دارند و وقتی از کنارشان می‌گذریم صدای غرغرشان را می‌شنویم که: کوفتشان بشود اینهمه درآمد!
مسوول؛ درآمد ما همان چندرغاز کارانه ی طرح تحول سلامت است که هروقت بودجه کم بیاید اول جلوی حقوق ما را می‌گیرید و صدایمان در نمی آید چون ما برای پول کار نمی‌کنیم!
مسوول؛ ما دکترها وقتی دورهم می‌نشینیم از پول‌ها و املاکمان برای هم تعریف نمی‌کنیم، ما با غرور از جان‌هایی که حیات بخشیده ایم یاد می‌کنیم. وقتی از دردهایی که تسکین داده ایم حرف می‌زنیم باد به غبغب می اندازیم نه از دارایی‌هایمان!
مسوول؛ شما خودتان مگر دکتر نیستید؟ چرا هر وقت در مورد ما دکترها حرف می‌زنید ابروهایتان گره دارد و صدایتان خشم!؟!شما لابد بدون سختی کشیدن دکتر شده اید که ما را نمی فهمید! اما مگر میشود بدون سختی دکتر شد؟
مسوول؛ ما دستان درمانگر خدا در زمینیم، مردم را از ما دور نکنید!!
مسوول؛ وقتی پدر 70 ساله ام به اتاق عمل رفت و من نتوانستم کنارش باشم چون در شهر دیگری به خدمت مشغول بودم نه شما و نه هیچکدام از بیماران به نگرانی‌هایم بها ندادید، من وظیفه داشتم سر شیفت و بر بالین بیمارانم باشم. پدرم را به خدا سپردم و به دستان سوگند خورده ی همکارم: "دکتر جان نگران نباش، پدر تو مثل پدر خودم است."
دلم می‌لرزید اما اعتمادم به همکارم تنها تکیه گاهم بود. و شما مسوول! شما به بیمارانم آموختید که حق ندارم برای خودم و خانواده ام حقی قایل باشم...
تا امروز جلوی آینه که موهای سپیدم را می‌دیدم با خودم می‌گفتم اگر جوانیم را دادم در عوض شان و حرمت اجتماعی بدست آورده ام اما امروز آن چاقو فقط در قلب دکتر پیرزاده فرو نرفت، به قلب باورهای من و صدها نفر چون من نشست. واقعا عمرم را برای چه داده ام!؟
راستی مسوول شما دیشب راحت خوابیدید؟ شما دلتان درد نمی‌کرد؟

منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۳۲
باید از وزارت بهداشت و صدا و سیمای میلی بابت ایجاد جو ضد پزشک در جامعه سوال کرد آیا واقعا بفکر سلامت جامعه هستند؟
دود این حرکات جنایتکارانه به چشم مردم خواهد رفت (316809)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۶
چه ربطی به وزارت بهداشت داره؟
این آقا هم زیادی شلوغش کرده.
دیوانه های بسیاری چاقو می زنند، حالا اینبار دست بر قضا بر قلب یک پزشک، که واقعا هم متأسفیم، اما چرا آنگاه که یک شهروند معمولی، یک معلم، یک استاد دانشگاه، یک سرباز، یک زن، یک رفتگر، ... و .... در اثر ضربات چاقو کشته می شوند، دل اینها به درد نمی آید؟! (316932)
خودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۹
این دلنوشته نبود درد دل است. درد دل آدمی که احساسش بر عقلش چیره شده و خود را بیش از حد مظلوم می پندارد.کسی که خیال کرده انتقاد ها از پزشکان پول پرست را به او گفته اند.پزشکان خوب کم نیستند.اما یک بزگر گله را گر می کند. مثل همه پازل های جامعه که خوب و بد دارد اما یک بد صدایی بلندتر از صد خوب دارد.همه ی این ها به مدیریت جامعه ختم می شود که متاسفانه ناکار آمد و در بسیاری موارد مرگ آور بوده است. امیدواریم دولت اعتدال با ظریف هایش مدیریت ساکن و بی خرد مانده را به مدیریتی روان و خردمند تبدیل کنند (317052)
اریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۱:۳۶
دکتر عزیز. شما یک ماه اندازه هشتاد سال عمر ما حقوق میگیرید. اما من با مدرک دکترا و دور از خانواده که اذری هستم و در زاهدان خدمت میکنم و ماهی دو میلیون میگیرم و همیشه با قاچاقچیان درگیرم.
انصافتون کجاست.
دکترها جان مردم رو نجات میدن ازشون متشکریم اما دکترهایی هستن که جان مریض رو میگیرن حالا یه دکتر اینجوری شده اینا رو میگید.
من همیشه میشنوم بخاطر سهل انگاری دکترا جون هم میهنانمون از دست میره شما کجا هستید که اینجوری حرف میزنید؟ (317128)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۵۹
ضمن عرض تسلیت بخاطر درگذشت پزشک اردبیلی . اگر جامعه پزشکی خود جلوی تعداد محدودی از پزشکان که باعث از بین رفتن وجه و آبروی سایر پزشکان زحمت کش و صدیق می شوند را می گرفت مردم نیز تصور بهتری پیدا می کردند متاسفانه تعصب صنفی در بین پزشکان به شدت رواج دارد و اگر پزشکان ایرادی هم در کار و منش پزشکان همکار خود ببینند سعی می کنند به نحوی آن را توجیه کنند (316819)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۰
با نظر شما موافقم ، متاسفانه آبروی پزشکان توسط بعضی از پزشکان که تعدادشون هم کم نیست برده میشه نه توسط مردم ، مردم همیشه قدر شناس زحمات کسانی هستند که خالصانه بهشون خدمت میکنه و متاسفانه با افزایش چند برابری حقوق و دریافتی پزشکان در جند سال اخیر این طیف از جامعه خودشون رو تافته جدا بافته تر از قبل احساس میکندد. .در ضمن هیمن چند روز پیش در سیل مازندارن چندین و چند نفر از هم میهنان مفقود و کشته شدند . جالبه که اهمیتش به اندازه ( با نهایت احترام برای همه افراد ) یک پزشک نبود . (316940)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۳۶
هر قشری افراد خلافکار دارد ولی تعمیم آن به کل آن قشر خطا و تعصب است، اینکه خرده می گیرند چرا پزشکان اینهمه سرو صدا راه انداخته اند دلیلش ساده است چون قشری تحصیلکرده و متمول هستن وبلدند چگونه از خود دفاع کنند این که ناراحتی ندارد قشری بتواند از حقوق خود دفاع کند ، در ضمن بسیاری که با مدرک پیام نور و ضمن خدمت مدرک لیسانس و یا بالاتر گرفته اند چگونه ارزش علمی خود را با کسی مقایسه می کنند که با رتبه های تک رقمی کنکور قبول شده اند و پس از 10 تا دوازده سال دوره های سخت همرا با کشیک شبانه عمومی و تخصص و بعد در طرح خدمت در مناطق محروم که در هیچ رشته دیگری وجود ندارد (316980)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۴۸
سرباز هم کسیک میده (317039)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۰
دوست عزیز مشکل اینجاست که تعداد معدود نیستند بلکه اکثریتند. (317006)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۹
بسیار کامنتت درست بود حسین آقا
همینطوره متاسفانه اشتباهات زیادی در این سالها از سوی جامعه پزشکی کشور صورت گرفت . اینکه خیلی از بیمارها رو در هر حالتی بدون اخذ پول بستری نمی کردند خیلی زشت و غیر انسانی و درد آوره .
شده بارها که بیمار در حالتهای بد و خطرناکی بوده اما بخاطر واریز نکردن پول بستریش نکردند (317017)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۰
من معلم هم وضع بهتری ندارم!! مگر همکار من در بروجرد سر کلاس به قتل نرسید؟؟
مرحوم دکتر پیر زاده و مرحوم معلم خشخاشی معلول یک چیزند !! افزایش معضلات اجتماعی و خشونت در جامعه و کاهش استانه تحمل به دلایل گوناگون!!
فراموش شدن معلم و مدرسه در برنامه های دولت و مجلس در این معضلات بی تاثیر نیست و... (316820)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۱
متاسفم از قتل معلم در کلاس در سال قبل و پزشک در مطب امسال! (316821)
پزشک داغدار همکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۹
یه سری به بیمارستان چشم نور در خ اسفندیاری بزنید تا مکان محقر مسئول را ببینید !!!!!! (316827)
مریض
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۰
صداوسیمایی که کاملامغرضانه وبدون اگاهی کوچکترین قصورپزشکی رابرجسته می کندواختلاسهای میلیاردی رانمی بیندونامی ازاین اشخاص نمی برد .....وزیری که بادرامدمیلیاردی همه پزشکان رادزدخطاب می کندچه انتظارازمردم بافرهنگ دارید؟! (316828)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۵
و هزاران به اصطلاح پزشک هم هستند که فقط و فقط به پول فکر میکنند و هر روز بیمارانی که به خاطر بی پولی میمیرند. موضوع رو زیاد بزرگ نکنیم (316835)
همراه یک بیمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۵۰
بزرگی موضوع رو تو نمیفهمی!
مادر اون جوون سرطانی تو اردبیل میفهمه که نه پول و نه امکان بردن مریضش تا تهران رو نداره، حالا دیگه تنها وسیله ی خدا که در دسترسش بود هم از بین رفته! (317190)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۷
واقعاًازاین اتفاق خیلی متاسف ومتاثرشدم.برای ایشان طلب مغفرت وبرای بازماندگان طلب صبروبردباری دارم. (316836)
بينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۳۴
ضمن ابراز تاسف براي حادثه دلخراشي كه اتفاق افتاده و آرزوي صبر براي خانواده آن مرحوم بخاطر اين مصيبت يه سوال اساسي وجود دارهآخه چرا بدون اينكه اصل ماجرا از يه منبع قابل اطمينان گفته بشه و انگيزه واقعي قتل مشخص بشه اين همه داستان سرايي پيرامونش ميشه چرا قبل از محاكمه همه ميخوان قصاص كنن و هر كسي از اين ماجرا ميخواد صيد خودش رو بكنه.اينكه در بين پزشكان انسان هاي شريف و فداكاري هم هستن شكي نيست اما نميشه چشم رو روي انتقادهاي بجايي كه از اين جامعه ميشه بست و خود رو مبرا از هر عيبي دونست واقعيت رو نميشه ... (316852)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۷
دقیقاً (316933)
دکتر....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۴۶
بنده هم به عنوان یه هموطن دیشب راحت نخوابیدم، تصویر دکتر پیرزاده از جلوی چشمانم نرفت، یا خودم فکر میکردم که یه نفر این همه درس بخونه این همه زحمت بکشه، فوق تخصص بگیره عاقبتش بشه این، ولی هستند پزشکانی که همه ما از نردیک دیدیم و باهاشون در ارتباط بودیم که خون مردم رو تو شیشه کردن،دور از جون تمام پزشکان درستکار و خداترس، بویی از انسانیت نبرده اند و همه چیز برای آنها فقط و فقط در پول خلاصه شده، متاسفانه وجود همون عده از پزشکان کافیه که جامعه پزشکی رو بدنام کنن و نتجش یشه قتل پیر زاده ها.... (316861)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۰
این متن عالی بود..حرف دل خیلی از ماهاست...دو روزه دارم گریه میکنم..این بود جواب سالها درس خوندن و زحمت کشیدن؟؟
دلم از کسانی گرفته که از قاتل تشکر میکنن..ما مردم رو نشناختیم.. (316864)
پیراسته فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۱
ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم"دکتراصغر پیرزاده" وهمکارانش.
مگرماجرای درمان وطبابت(رابطه بیماروپزشک)بوده که آقایان اینطوری متأثرشدند!
رابطه ی دوستانه ای بوده بین یک دکتر ویک دانشجو که صمیمیت آنقدر زیادبوده که به منازل هم می روند وحادثه ای ناگواری رخ می دهد،حالاچرا بجای دیگری ربط می دهند! (316866)
همراه بیمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۵۱
از نزدیکان قاتلی یا مقتول که انقدر مطمین حرف میزنی؟ (317191)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۹
مظلوم نمایی بیش از حدی در مورد پرشکان داره صورت میگیره.در حالی که دلیل اصلی این اتفاق هنوز مشخص نشده ... (316877)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۰۹
حاجی بیا تهران لوکسترین ماشینها زیر پای دکترهاست.تجارت با جان انسانها (316884)
پزشک
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۱
اگر این مسول محترم ک هر روز از زیر میزی و پول اندوزی پزشکان حرف میزند دغدغه جیب مردم و سلامت اونهارو داره چرا در بیمارستان خصوصی خودش با هیچ بیمه ای قرار داد ندارد
فکر کرده ک معاینه چنتا بچه جلوی دوربین تلویزیون میتونه ب کارهای پوپولیستی این مسول مقبولیت ببخشه
میگن مردی داد میزی های دزد دزد دزد
عاقل مردی اونو گرفت و لحظی بعد صاحبان اموال ب دنبال دزد سررسیدند
از مرد دانا پرسیدند چطور ب دزد بودنش شک کردی؟
گفت دستش پر بود و فریادش بلند
صلحب مال ن دستش پره و نه صدایش از شدت خشم بلنده (316886)
از هر کجا بی خبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۳
اینو میدونم که خیلی این دکترا از هر کجا بی خبرن چقدر ترس چقدر جونشون عزیزه براشون خیلی جای تعجب داره تازه به یاد این افتادن که مرگ برای اونا هست دیگه مرگ جزیی از اتفاقات عادی زندگیشون نیست.
از قاتل دکتر پیرزاده منم متتفرم همونطور که از بیمارستانهای کشورم به دلیل تجویز نسخه اشتباه یا تشخیص اشتباه آمپول اشتباه هموطن عزیزم جان خودشون رو از دست میدن ولی رسانه ای جامع پزشکی تریپ احساسات بر نمیدارن اره جامع باسواد پزشکی مرگ از روی اشتباه درده درد چه یک قاتل روانی انجام بده چه قاتل باسواد تحصیل کرده (316887)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۴
مسوول : برای ویزیت 1 دقیقه ای با دفترچه ی بیمه 30000 تومان می گیرم . خیلی سریع سونوگرافی می نویسم . وقتی بیمار سونوگرافی را آورد بلافاصله باز هم 30000 تومان دیگر می گیرم . واقعاً خدا را خوش می آید به ما انگ دکتر پولی می زنید . مگر نمی دانید ما چقدر زحمت کشیده ایم تا با سرمایه همین مردم دکتر شده ایم . باز هم خدا برای وزیر بهداشت خوش بخواهد که یک کتاب نمی دانم از کجا آورد که باعث شد دستمزد ما ده برابر افزایش پیدا کند وگرنه حالا داشتیم به جای دکتری فلافل می فروختیم (316888)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۰:۳۴
چنان میگین سرمایه مردم انگار فقط پزشکا دارن سرمایه کشور رو مصرف میکنن. اولا اینوه حالا ک سرمایه هست زیادم هست خود شما چرا پا نمیشی بری دکتر شی؟ فقط سرمایه لازم داره دکتر شدن؟ دوما اون کسی ک میره پزشک میشه ینی سرمایه ای رو که 12 سال آموزش و پرورش براش خدج کرده رو به ثمر رسونده. آیا اون کسی ک دانشگاه نرفته سرمایه مملکت رو به باد داده یا منی ک اومدم و جواب سرمایه گذاری ملت رو به بهترین نحو دادم؟ حالا ما از تحصیل و بیگاری های دوران اینترنی و رزیدنتی سربازی با حقوق 140 تومن در ماه... چیزی نمیگیم (317188)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۳۱
اين گفتار درد دل من و بسياري از همكاران من است. در طي15 سال طبابت و تحمل سختي هاي بسيار كه بخش عمده اي از آن به دليل مشكلات مالي است تنها دلخوشيم خدمت به بيماران و افراد نيازمند بود كه متاسفانه با صحبت هاي چند ماه اخير مسئولان، رسانه ها و بالاخص مردم و بيماران در خصوص پزشكان دچار احساس غبن شده ام (316892)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۰۳
دوست عزیز پزشک من از جانبه همه ی مردم قدر نشناس از شما معذرت می خوام . لطف کنید لکسوزتون رو بدید براتون بشویم !!!
مهندس دربدر با 25 سال سابقه طراحی و تولید نرم افزار
بهار جون خواهشا اینو بگذار دارم می ترکم از غصه ی پزشکان زحمتکش !!! (317001)
میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۱
شما باید بر سر سوگندی که خوردی باقی بمانی دوست من (317047)
دكتر هادى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۳۴
اين خنجرى بود بر قلب همه مردم فرهيخته و با فرهنگ ايران.! جناب وزير باد كاشتى حالا طوفان درو كن! اين هنوز إز نتايج سحر است باش تا صبح دولتت بدمد! (316895)
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۶
وزیر بهداشت با استفاده ازغفلت ناشی از تمرکز شدید دولت بر پروژه هسته ای ، با طرح تحول سلامت ، ریشه اعتماد بین جامعه پزشکی و مردم را از ریشه زده که اثرات آن به زودی هویدا خواهد شد ، این وزیر نرخ مطب ها و جراحی در بیمارستانها و آزمایشگاه و تصویربرداری های خصوصی را 3 تا چهار برابر کرده ولی شرکتهای بیمه را ملزم به پذیرش این قیمتهای جدید نکرده و مردم مجبورند بیشتر هزینه را از جیب بدهند ، از سوی دیگر مراکز دولتی و تامین اجتماعی به خاطر مدیریت تاریخی ضعیف این بخشها در ایران ، توانایی انجام یک حتی درصد (316970)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۴۹
امروز جلوی آینه که موهای سپیدمان را می‌بینیم با خودمان می‌گوییم هم جوانی مان را دادیم هم شان و حرمت اجتماعی مان را و هم همه ارزش هایمان را و هم همه باورهای مان را .و ما چه قوم فلک زده ای شده ایم ! خدا به دادمان برسد.
همه دانش آموختگان دهه های اخیر !!!!! (316899)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۵۳
ممنون بابت این متن که حرف خیلی از ماهاست...دو روزه دارم گریه میکنم..این بود جواب سالها درس خوندن و زحمت کشیدن؟؟
دلم از کسانی گرفته که از قاتل تشکر کردن و از کارش خوشحالن..ما مردم رو نشناختیم (316903)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۵۳
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:‌سئله قتل پزشک اردبیلی مربوط به رابطه پزشک و بیمار نیست بلکه قاتل دانشجوی پسر 23 ساله‌ای است که به خاطر ارتباط نزدیک با این پزشک حاذق با دعوت از او در منزلش درگیر شدند که این جوان 23 ساله پزشک را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
مسئول ....
مسئول...
راستی ایا معلمان و کارمندان دولت که هروز دارن تهدید و در بعضی موارد با اتهاماتی روبرو میشن چرا این عزیزان سیاه پوش نمیشن ایا...
ایا... (316904)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۳
با سلام، ظاهراً هنوز موضوع روشن نشده كه چه بوده؛ علت اين موضع‌گيريها چيست؟ (316911)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۱۱
نه ما دردمان نگرفت چون قبلا" در مطب دکترها برای کار پاراکلینیکی دردمان گرفته و راضی به مرگ هیچکس نیستیم ولی دوست عزیز زمانی که یک بیمار به خاطر اشتباه پزشکی همکارانتان می میرد که کم هم نیستند شما دردتان نمی آید که فورا" بیمه مسئولیت پزشگی تان را رو میکنید. (316912)
ندا
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۱۳
هنوز انگیزه قتل مشخص نیست...سیاه نمایی نکنید حضرت آقا! پزشک و رفتگر هر دو انسانند! دلیل نمی شود ایشان چون پزشک بوده قتلش بیشتر از بقیه ارزش داشته باشد و رسانه ای شود. در ضمن بیمار ایشان قاتل نبوده، دوست صمیمیشان قاتل است! ارتباط گفته هایتان با موضوع قتل اصلا مشخص نیست... احتمالا قاتل را مهران مدیری می دانید (316913)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۳۳
آقاى محترم أين اخبار مبنى بر دوست صميمي بودن قاتل دروغ محض است برأى لاپوشانى حقيقت، ماو بقيه دانشجويان استاد قاتل را كه خودزنى كرده و به اورژانس اورده بودند ديديم و إز نزديك در جريان وقايع بوديم پس درباره چيزى كه نميداني سكوت كن (317074)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۳
به شهادت رساندن معلمان در سیستان که کار گروه های معاند وتروریستی وسازمان یافته است.ولی صدا سیما مردم عادی را علیه پزشکان تحریک می کند (316942)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۱
این اقدام قابل توجیه نیست ولی یک سئوال چرا از صنفی انتقادی می شود فریادشان گوش فلک را کر میکند. چرا پزشکان فکر میکنند تمام عمرشان صرف خدمت به مردم شده و بقیه از زندگی لذت برده اند. بهتر نیست بجای صنفی نگاه کردن به این قضایا از جنبه عمومی تر نگاه کنیم. بهتر نیست پزشکان موفق خود را با بقیه افراد موفق جامعه مقایسه کنند. و اینکه تنها آنها خون دل نخورده اند. باید یاد بگیریم که انتقاد و طنز را بعنوان هشداری برای جلوگیری از فساد بکار ببریم نه اینکه از ریشه نابودش کنیم. (316953)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۳۴
قتل این پزشک واقعا ناراحت کننده و دردآوره . باید قاتل به اشد مجازات برسه و مجازاتهایی به مراتب سخت تر برای حمل چاقو و صلاح های سرد و گرم و خطرناک تعیید بشه . همه قتل ها اغلب به وسیله قمه و چاقو شکل میگیره لذا اگه برخورد خیلی شدیدتری از سوی دستگاه قضایی با کسانی که خیلی راحت قمه کشی می کنند صورت بگیره جلوی آسیب ها و مرگ های زیادی گرفته میشه . این واقعا معضل شده . تو خیابون تا بحثت میشه بچه زیر بیست سال واست تیزی در میاره . خیلی مسخره و دردآوره (316977)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۹
وضعیت امروز کشور ناشی از تفکرات اینچنینی است . اشد مجازات - اعدام و.... اگه کارساز بود که تاحالا شده بود . (316992)
ممگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۵:۱۹
باید ریشه فساد و بی قانونی خشک شود وگرنه هیچ شغل و مسئولی امنیت نخواهند داشت
این کارها خاصیت جوامع بی قانون و سر خورده است (317196)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۷
خیلی سوزناک نوشته ولی هرجه می کنم به دلم نمی نشینه!!! (316990)
دکتر فاطمه
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۳۱
چه اتفاق دردناکی بود ،کاش حریم ها و حرمتها اینقدر آسان شکسته نمی شد!! (317028)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۱۰
علت اين قتل هرچه باشداعم از دلايل شخصي يا رابطه پزشك و بيمار، نكته مهمتري در اين كامنت ها نهفته است و آن ناسپاسي مردم ما نسبت به خدمات بخش اعظم جامعه پزشكي است كه البته باعث تاسف بسيار است.به جرات ميشه گفت درآمد اكثريت پزشكان با دوران تحصيل طولاني و پرمشقت و كار پرمسئوليت به مراتب كمتر ازبسياري از مشاغل غير تخصصي است. تنها كافي است ويزيت 35000توماني يك پزشك فوق تخصص را با دستمزد يك آرايشگر،مكانيك و يا سودفروشندگان لباس و موبايل و كامپيوتر...... مقايسه كنيم (317089)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۵۰
صدا و سیما هیچ گونه غرض ورزی با پزشکان نداشت بلکه مشکلات را در قالب طنز بیان نموده و بهتر است که به جای موضع گیری سعی در رفع آنها کنیم. بخصوص عزیزان پزشک که تحصیلکرده هستند و دنباله رو پزشکانی چون ابن سینا می باشند. (317122)
خانم دبیر
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۳:۲۰
همکار عزیز مهربان توسی نمدانید مگر ما معلمان زیادی هستیم یا زیاد هستیم (317176)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۳:۴۰
گویا قاتل دکتر پیرزاده دیشب در زندان لامپ سلول رو شکسته و رگ کاروتید خودش رو زده،خوشبختانه همکاران نجاتش دادن وحالش خوب است.لطفا این مسئله در جامعه منعکس شود که پزشکان، قاتل همکارشون رو با چشمان گریان درمان کردند و اخلاق پزشکی را زیر پا نگذاشتند (317180)
دکتر واحدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۲:۲۶
با عرض تسلیت به خانواده داغدار، برخی از همکاران پزشک ما مرتکب کارهایی می شوند که مایه ننگ جامعه پزشکی است. پس زود قضاوت نکنیم و بدانیم در هر صنفی آدم خوب و بد داریم و پزشک بودن دلیل بر معصومیت نیست. (317195)
ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ۰۷:۴۶
پارسال در شهر ما یزد یک دکتر جراح مغز و اعصاب که بومی یزد هم نیست و از کرمان آمده است مریضی را به علت اینکه زیر میزی مورد مطالبه او را نمی توانست پرداخت کند عمل نکرد و مریض بیچاره هم مُرد به همین راحتی به همین سادگی!! حالا اینقدر هم هم این موضوع قتل پزشک را بزرگ نکنید . (317202)