به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۸۵۵۸۰
بارتومئو:

لیگ برتر انگلیس بهترین لیگ دنیاست

گروه ورزشی: رییس باشگاه بارسلونا در آستانه رویارویی با منچستریونایتد به تمجید از مربی این تیم پرداخت.
لیگ برتر انگلیس بهترین لیگ دنیاست
لوییس فان خال که زمانی هدایت بارسلونا را به دست داشت با اعتماد به بازیکنان جوانی مانند آندرس اینیستا، ژاوی هرناندس و کارلس پویول، آنها را به تیم نخست آبی و اناری‌ها آورد و موجب چهره شدن آنها شد. او اکنون هدایت منچستریونایتد را به دست دارد. جوزپ ماریا بارتومئو به تمجید از این مربی هلندی پرداخت و در آستانه رویارویی بارسلونا با یونایتد برای او آرزوی موفقیت کرد. بارتومئو در ستایش از فان خال گفت: لوییس را از روزهایی که هدایت بارسلونا را به دست داشت می‌شناسیم. او یکی از مربیان خوب دنیاست و بهترین بازیکنان ما در 15 سال گذشته را نیز خودش به تیم نخست بارسلونا آورد. او ژاوی و پویول را به ترکیب اصلی آورد. یکی از کارهای مهم و بزرگی که فان خال انجام می دهد، اعتماد به جوانان تیمش است.

بارتومئو ادامه داد: او بازیکنان جوانی که در آکادمی جوانان بارسلونا پرورش یافته بودند را به تیم نخست آورد که هر کدام از آنها بین 12 تا 15 سال، بهترین بازیکنان تیم ما بودند. می دانیم که فان خال چقدر باهوش و قدرتمند است. او این توانایی را دارد که از هر بازیکنی که در اختیار دارد، بهترین بازی را بگیرد. می دانم که منچستریونایتد در طول سال جاری به یکی از بهترین تیم‌های دنیا بدل می شود. از این مساله اطمینان دارم. رئیس باشگاه بارسلونا همچنین لیگ برتر انگلیس را بهترین لیگ دنیا و آن را الگویی برای لالیگا عنوان کرد. او گفت: حقیقت این است که در حال حاضر بهترین لیگ دنیا لیگ برتر انگلیس است. تنها از نگاه ورزشی برتر نیستند بلکه اگر دقت کنیم در در آمدزایی نیز این چنین هستند.

او که تا 6 سال ریاست باشگاه را برعهده خواهد داشت اظهار کرد: لیگر برتر انگلیس مرجع است. لالیگا از این لیگ چیزهای زیادی یاد گرفته است. بارسلونا و رئال مادرید مهمترین تیم‌های این لیگ هستند اما تیم‌های دیگری همچون اتلتیکو مادرید، والنسیا، سویا و اتلتیک بیلبائو در حال پیشرفت هستند. 24 بهمن سال گذشته شبکه های انگلیسی اسکای اسپورت و بی تی اسپورت 6.9 میلیارد یورو بابت حق پخش تلویزیونی پرداخت کردند که بارتومئو در این باره گفت: قراداد جدید تلویزیون با لیگ برتر را لالیگا نیز باید اجرا کند. وی همچنین بارسلونا را باشگاهی که بیشترین سودهی را در میان تیم های دنیا دارد، عنوان کرد.

وی گفت: می‌خواهیم که مردم، لیگ ما را همچون لیگ برتر دنبال کنند. اگر به باشگاه‌ها دقت کنیم می‌بینیم که در این رقابت به هم شبیه‌تر می‌شوند. می‌خواهیم با این لیگ رقابت کنیم .در این ارتباط بهترین بازیکنان جهان در لیگ ما بازی می‌کنند. او در رابطه با موفقیت بارسلونا در فصل گذشته که موفق به کسب سه جام با سرمربیگری انریکه شد، گفت: با وجود اینکه آسان نخواهد بود اما می‌خواهیم تمام جام‌های ممکن را کسب کنیم.

بارتومئو افزود: سال گذشته که تمام جام‌های ممکن را به دست آوردیم، بهترین فصل تاریخ باشگاه بود. در این فصل هم می‌خواهیم موفقیت سال گذشته را با بازیکنان جدید باشگاه، آردا توران و الیکس ویدال، تکرار کنیم. وی گفت: تیم به نسبت فصل پیش رقابت‌های بیشتری دارد. در این فصل 6 جام، لالیگا، کوپادل‌ری، لیگ قهرمانان، سوپرکاپ اسپانیا، سوپر کاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان را پیش رو داریم که می‌خواهیم همه را کسب کنیم.

رئیس باشگاه بارسلونا در رابطه با مبلغ هزینه شده برای خرید لوئیس سوارس گفت: ریسک نکردیم. از او شناخت کافی داشتیم. از زمانی که در آژاکس بازی می کرد او را زیر نظر داشتیم و هنگامی که در لیگ برتر فرصت امضای قرارداد با او پیش آمد، این کار را انجام دادیم. وی در پایان گفت: سوارس بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم عمل کرد و به بهترین تیم دنیا شدن کمک کرد. سوارس 25 گل در 43 بازی به ثمر رساند.
مرجع : ایسنا