به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۸۵۶۱۹

خودکشی ناکام قاتل پزشک اردبیلی

گروه حوادث: قاتل پزشک اردبیلی، در بازداشتگاه خودزنی کرد.
ناصر عتباتی، دادستان اردبیل با تأیید این خبر گفت: «متهم در بازداشتگاه اقدام به خودزنی کرد که با حضور به موقع مأموران این حادثه ختم به خیر شد.» متهم به قتل جوانی 23 ساله است که پنجشنبه هفته گذشته، مقتول را به خانه خود کشاند و به دلیل آنچه از سوی دادستان اردبیل «خصومت شخصی» یاد شده، با ضربات چاقو به قتل رساند. خودزنی متهم در حالی اتفاق افتاده است که پیش از این اخباری مبنی بر وجود رابطه‌ای خاص بین مقتول و پزشک اردبیلی در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود که دادستان اردبیل این اخبار را تکذیب کرد و گفت: «خبرهایی که درباره ارتباط خاص متهم با پزشک اردبیلی بر سر زبان‌ها افتاده، صحت ندارد و جزئیات پرونده پس از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.»

روز گذشته رضا لاری‌پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور نیز همراه با هیأتی متشکل از رییس سازمان نظام پزشکی کشور و سایر مسئولان ذی‌صلاح، برای رسیدگی به حادثه به اردبیل سفر کرد.

با اشاره به حضور این هیأت در مراسم ختم پزشک اردبیلی از برگزاری جلسه‌ای درباره این حادثه با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، مسئولان امنیتی، رئیس اطلاعات اردبیل و معاون سیاسی - امنیتی این استان خبر داد و به «اعتماد» گفت: «در این جلسه که صبح شنبه برگزار شد مشخص شد که این قتل به هیچ‌وجه به رابطه پزشک و بیمار ارتباطی نداشته است.» لاری‌پور از ادامه رسیدگی به پرونده در پلیس آگاهی اردبیل خبر داد و ذکر جزئیات حادثه را به آینده موکول کرد.

اقدام به خودزنی متهم در بازداشتگاه در حالی است که عموی مقتول درباره جزئیات حادثه به ایلنا گفت: «ما خودمان در شوک این حادثه هستیم. آنچه از مراجع ذی‌صلاح به ما گفته‌اند این بوده که روز حادثه، قاتل به عنوان همراه بیمار با برادرزاده‌ام تماس گرفته و ایشان نیز به عنوان پزشک به منزل او مراجعه کرده تا بیمار را ویزیت کند. در منزل قاتل، برادرزاده‌ام مورد حمله قرار گرفته و ضربات چاقو به قلبش زده شده و توسط همان فرد به بیمارستان منتقل شده است.»

آقای پیرزاده وقوع حادثه را در کمتر از 15 دقیقه دانست و ادامه داد: «برادرزاده‌ام در بیمارستان به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد و متهم هم دستگیر شد. با این حال در رسانه‌ها مطالب متفاوتی درباره حادثه منتشر شده و مردم هم حرف‌های متفاوتی زده‌اند که موجب آزرده‌خاطر شدن خانواده شده است.» پنجشنبه هفته گذشته، اصغر پیرزاده، تنها پزشک سرطان‌شناس استان اردبیل در خانه یکی از بیماران خود توسط جوانی 23 ساله مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفت و به‌شدت دچار جراحت شد. ضارب با پلیس و اورژانس تماس گرفت و پزشک مجروح به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. متهم نیز توسط مأموران دستگیر شد اما هنوز انگیزه او از ارتکاب قتل، در هاله‌ای از ابهام است.

کشته شدن پزشک اردبیلی واکنش‌های بسیاری از سوی مقامات کشوری و مسئولان استانی و جامعه پزشکی به دنبال داشت. حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، پس از حادثه، از تشکیل تیم بازرسی اداره نظارت این وزارتخانه برای بررسی موضوع خبر داد و از گسترش خشونت در جامعه به دلیل فقدان روابط اجتماعی نظام‌مند بر پایه گفت‌وگو انتقاد کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در واکنش به این حادثه از شورای تأمین استان اردبیل خواست تا این حادثه را با سرعت پیگیری کند. تعدادی از پزشکان نیز با انتقاد از نداشتن امنیت شغلی از مسئولان وزارت بهداشت خواستند تا برای تکرار نشدن حادثه مشابه تصمیمات مناسب را اتخاذ کنند.
مرجع : روزنامه اعتماد