به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۸۵۶۵۷
تازه ترين اظهارات دبيرکل حزب الله لبنان

نصرالله: ايران همپيمانان خود را رها نمی‌کند

گروه بين‌الملل: دبيرکل حزب الله لبنان، تاکيد کرده است، ايران پس از توافق هسته ای با شش قدرت جهانی همچنان از همپيمانان خود در منطقه حمايت خواهد کرد.
نصرالله: ايران همپيمانان خود را رها نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری رويترز، سيدحسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسمی برای فرزندان اعضای اين گروه، از کسانی که معتقد بودند ايران پس از توافق هسته ای به حمايت از حزب االله پايان خواهد داد، انتقاد کرده است. دبيرکل حزب الله لبنان گفته است: رابطه ايران با همپیمانان خود مبانی ايدئولوژيک دارد و چنین رابطه ای بر منافع سياسی متقدم است. نصرالله با اشاره به «جمع‌بندی مذاکرات وين و با تأکيد بر اينکه ايران همپيمانان خود را رها نمی‌کند» گفته است: آیت الله خامنه‌ای «موضع ايران در قبال آمريکا و در قبال جنبش‌های مقاومت را بار ديگر مورد تأکيد قرار داد‬‎، و حزب الله در اين تأکيدها جايگاه ويژه‌ای داشته است.»

رهبر انقلاب پس از اعلام توافق هسته ای ايران و شش قدرت جهانی گفته بود، سياست‌های ايران در قبال آمريکا تغييری نخواهد کرد و تهران از حمايت «دوستان» خود در منطقه دست نخواهد کشيد. نصرالله در ادامه سخنرانی خود از تحريم های اخير آمريکا عليه رهبران حزب الله انتقاد کرد و گفت: «ما حساب های بانکی هم نداريم. بنابراين اين تحريم ها هم چيزی را تغيير نمی دهند.» به گزارش رويترز، وزارت خزانه داری آمريکا روز سه شنبه گذشته سه مسئول نظامی حزب الله را به دليل نقش آنها در حمايت از حکومت بشار اسد و جنگ داخلی سوريه مورد تحريم قرار داد. وزارت خزانه داری آمريکا همچنين يک تاجر لبنانی را به اتهام خريد سلاح برای حزب الله و انتقال آنها به سوريه مورد تحريم قرار داده است.

دبيرکل حزب الله در اين سخنرانی همچنين گفته است: «من بارها گفتم ما در حزب الله هيچ طرح مالی، تجاری و سرمايه گذاری نداريم و به روشنی منابع مالی خود را اعلام می کنيم و زمانی که از ايران پول می گيريم نيازی به افشاگری ويکيليکسی نداريم و به روشنی می گويم که از حمايت مادی و مالی جمهوری اسلامی ايران بهره منديم و افتخار می کنيم که چنين حمايتی را به دست می آوريم و همچنين جمهوری اسلامی ايران نيز افتخار می کند که از جنبش های مقاومت حمايت می کند بنابراين هيچ ابهامی در اين کمک ها وجود دارد.» آمريکا همواره از سياست ها جمهوری اسلامی ايران در حمايت از گروه هايی مانند حزب الله انتقاد کرده است.