به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب : ۸۵۸۴۹
هشدار نماینده مجلس به شورای نگهبان:

با پول‌های کثیف وارد انتخابات شده‌اند

گروه سياسي: يک نماینده مجلس نهم، از ورود پول‌های کثیف به انتخابات آتي و آغاز خرید رأی و تشکیل تیم‌های خبرسازی از سوی نزدیکان برخی مفسدان اقتصادی که در زندانند، خبر داده و گفته است: کاندیداهایی هستند که از حالا کابینه برای خودشان بسته‌اند!
با پول‌های کثیف وارد انتخابات شده‌اند
مؤید حسینی صدر در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به وظیفه نهادهای نظارتی برای توجه بیشتر و مقابله با مبالغی که به‌صورت نادرست وارد جریان انتخابات می‌شوند٬ در تشریح مصادیق ورود صاحبان پول‌های کثیف و ورود آنها به برنامه‌های انتخاباتی گفت: از همین حالا برادر یکی از مجرمان معروف اقتصادی در تلاش برای کاندیدا شدن در انتخابات آتی مجلس است و این فرد با پول همان مفسد اقتصادی در زندان، در حال فعالیت انتخاباتی، تلاش برای خرید رأی و ایجاد تیم‌های خبرسازی است.

نماينده شهرستان خوي در مجلس ادامه داد: کسی که محتاج معاش خود بوده الان با پول کثیف در حال سازماندهی ستاد انتخاباتی برای مجلس است و در این میان باید تأکید داشت که که اگر پول کثیف کسی در اختیار یک کاندیدا قرار گرفت، معنای واقعی‌اش این است که صاحب پول کثیف نماینده خواهد شد نه آن فرد کاندیدا. این نماینده مجلس نهم، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، رد صلاحیت کسانی است که پشتیبانیشان از جانب پول‌ها کثیف است و مسئولان کشور باید بدانند که در حال حاضر آفت بزرگ انقلاب اسلامی اختلاف‌های سیاسی نیست بلکه آفت بزرگ و اصلی، فساد اقتصادی است که صاحبان پول کثیف و پول کثیف را ایجاد کرده است.

او با تأکید بر اینکه پول کثیف عامل مخرب بسیار موثر است، ادامه داد: صاحبان پول‌های کثیف چرخه اقتصاد را به خطر می‌اندازند و ظرفیت این را دارند که هر مسئول پاکدستی را آلوده و حتی به ساحت نیز علما آسیب بزنند. عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اگر مجلس در اختیار صاحبان پول‌های کثیف قرار گیرد، امید مردم از بین خواهد رفت، افزود: فکر نمی‌کنم از اختلاف سلیقه سیاسی به این کشور آسیبی برسد اما مطمئنم با قدرت گرفتن صاحبان ثروت‌های کثیف، افراد تهمت‌زن، هتاک و تمامیت‌خواه٬ کشور آسیب می بیند و سطح مشارکت عمومی در انتخابات آینده پایین خواهد آمد.

حسینی صدر، ادامه داد: اگر از شورای نگهبان درخواستی داشته باشم٬ این است که از حالا با رصد رفتار برخی هنجارشکنان٬ اجازه تأیید صلاحیت به آنها ندهند که یکی از این هنجارشکنان صاحبان ثروت‌های باد آورده و پول‌های کثیف است. او لزوم توجه به تهمت‌زنندگان و هتاکان را از دیگر موارد دخیل در مورد بررسی صلاحیت‌ها دانست و افزود: اگر کاندیدایی که به‌راحتی و به‌صورت آشکارا به دیگران تمهمت و افترا می‌زند و قانون را زیرپا می گذارد و در شرایطی که که ۷ ماه به برگزاری انتخابات مانده جلسات علنی برگزار کرده و پوستر چاپ کند، در مصدر قانونگذاری قرار گیرد، بیداد خواهد کرد.

او همچنین افراد دخالت کننده در عزل‌و نصب ها را دیگر افرادی دانست که باید مورد رد صلاحیت قرار گیرند و افزود: نماینده نقش ناظر و بازرس را دارد٬ ولی نمی‌توان بگوید که چه کسی مسئول باشد و چه کسی مسئول نباشد. این در حیطه اختیارات قوه مجریه است و نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند. موید حسینی صدر تصریح کرد: اینکه نماینده‌ای بدون بهره‌گیری از ابزار‌های قانونی، مستقیما بخواهد در تمام عزل و نصب‌ها دخالت کنند، با وظایف نمایندگی منافات دارد اما متأسفانه کاندیداهایی هستند که از حالا کابینه برای خودشان بسته‌اند.

وي در مورد برخی اظهار نظر‌ها پیرامون لزوم رد صلاحیت اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان تصریح کرد: اینکه در کار شورای نگهبان دخالت و برای آن فضاسازی شود، اقدام درستی نیست و قطعا شورای نگهبان با دقت، عدل و انصاف در مورد تأیید و رد صلاحیت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، رفتار خواهد کرد. او با تأکید بر اینکه هرچه تنوع کاندیداها بیشتر باشد مشارکت عمومی بیشتر خواهد شد، افزود: تهدید رقبا به رد صلاحیت ابزار خوبی نیست و نشان می‌دهد که تهدید کنندگان فقط در فضای بسته است که می‌تواند رأی بیاورند.

گفتني اينكه پنج ماه پيش، هشدار وزیر کشور درباره کارکرد انتخاباتی پول های کثیف، با واکنش تند مدعیان اصولگرایی رو برو شد. اسفند ۱۳۹۳، عبدالرضا رحمانی فضلی، از ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست سخن گفت و در گردهمایی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به ورود بخشی از پول‌های کثیف ناشی از قاچاق مواد مخدر به سیاست، گفت: «ورود این پول‌ها به چرخه انتخاباتی متاسفانه باعث ایجاد شکاف، اعمال‌نظر و اعمال‌قدرت توسط برخی افراد شده است؛ تا جایی که اگر دقت لازم را نداشته باشیم، ورود این پول‌ها توانایی آن را دارد که قدرت‌ها را نیز آلوده کند.»

وزیر کشور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه «وجود این پول‌های کثیف که در قالب فعالیت باندهای مافیایی در حوزه اقتصاد و سیاست کشورها ورود می‌کند، در همه دنیا وجود دارد» افزود: «جلوگیری از حضور پول‌های کثیف در عرصه اقتصادی و سیاسی کشور وظیفه مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر است و باید تلاش کنیم جریانات مافیایی از ورود پول‌های کثیف در جریان قدرت، بازداشته شوند.»

این اتفاق درست در زمانی اتفاق افتاد که محمد‌رضا رحیمی، معاون‌اول محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای عنوان کرده بود که در انتخابات مجلس هشتم به ١٧٠نامزد انتخابات پول نقد پرداخت شده و رییس ‌دولت وقت در جریان امور بوده است. رحمانی فضلی به فاصله کوتاهی توسط نمایندگان به مجلس فراخوانده شد و مورد بازخواست قرار گرفت.