به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۷ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۸۵۹۸۳
لیلی گلستان از «صد اثر، صد هنرمند» می گوید

خیابان‌های دروس بند آمده بود!

گروه فرهنگی: لیلی گلستان مهم‌ترین ویژگی‌های «صد اثر، صد هنرمند» را حضور مردم عادی برای خرید آثار، کشف استعدادهای جوان و توجه به بحث «اقتصاد هنر» دانست.

مدیر گالری «گلستان» پس ازگذشت پنج روز از افتتاح بیست‌وسومین نمایشگاه سالانه‌ی «صد اثر، صد هنرمند» به مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه به‌عنوان قدیمی‌ترین رویداد سالانه‌ی هنرهای تجسمی ایران اشاره کرد و به خبرنگار ایسنا گفت:بیشتر آثار این نمایشگاه را مردم عادی می‌خرند؛ کسانی که در طول سال به نمایشگاه‌ها نمی‌روند و خرید نمی‌کنند. این موضوع برای من در اولویت است.ویژگی مهم دیگر این نمایشگاه، جوان‌هایی هستند که برای اولین‌بار کارشان ارائه می‌شود و آثارشان به فروش می‌رسد. همین باعث تشویق و ترغیب آن‌ها به ادامه‌ی کار می‌شود.اصل این کار کشف استعدادهای جوان است. در هر نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» من دست کم پنج هنرمند را کشف و سپس از آن‌ها حمایت می‌کنم و برای‌شان نمایشگاه انفرادی می‌گذارم.

این گالری‌دار درباره‌ی جایگاه بحث «اقتصاد هنر» در برگزاری این نمایشگاه نیز گفت:شاید مهم شدن «اقتصاد هنر» با این نمایشگاه شروع شده باشد. ما 24 سال است که این نمایشگاه را راه انداخته‌ایم. اکسپوی تهران و حراجی‌ها بعد از ما آمدند و حالا همه دست در دست هم سعی در بالا بردن مقام هنر و تفهیم خرید اثر هنری داریم و فکر می‌کنم که داریم موفق می‌شویم. تمام این‌ها مدیون بخش خصوصی است. امیدوارم گالری‌های دیگر هم ابتکاراتی از این دست انجام دهند تا خرید اثر هنری به یک اصل تبدیل شود.

 

گلستان به استقبال مردم در روز افتتاحیه از نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: امسال استقبال، بی‌نظیر و غیرقابل تصور بود. تمام خیابان‌های دروس بند آمده بود و جمعیت برای ورود در خیابان صف کشیده بودند. از نظر فروش هم در چهار روز اول حدود 400 میلیون و 500 هزار تومان برای 65 اثر فروش داشتیم. از این تعداد بیشتر هنرمندان جوان و فقط حدود 10 تا 15 نفر از نقاشان معروف بودند. هنوز دو سه کار گران‌قیمت فروش نرفته است.گران‌ترین اثر متعلق به سهراب سپهری بود. قیمت‌گذاری براساس نوع کار و شهرت هنرمند انجام شد و اغلب قیمت‌ها را خودم گذاشتم، البته با موافقت هنرمند.بیست‌وسومین دوره‌ی «صد اثر، صد هنرمند» که از دوم مردادماه در گالری «گلستان» افتتاح شده، تا دومین روز شهریورماه میزبان علاقه‌مندان است.