به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۸۶۲۲۰

عوارض جانبی کم آبی بر بدن انسان

گروه علمی: در فصل تابسان به واسطه افزایش دما و در نتیجه آن افزایش تعریق مواجهه با گرمازدگی و کاهش آب بدن انسان بیشتر رخ می دهد.
عوارض جانبی کم آبی بر بدن انسان
آب برای بدن انسان عنصری ضروری و کلیدی محسوب می شود و میزان مصرف کافی آن در طول شبانه روز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هنگامی که احساس تشنگی می کنید در حقیقت با کم آبی بدن خود مواجه هستید.
اگر به میزان کافی آب ننوشید، این مساله می تواند به بسیاری از مشکلات سلامت منجر شود. در ادامه با برخی از عوارض جانبی اثبات شده نوشیدن ناکافی آب بیشتر آشنا می شویم.
* مصرف ناکافی آب سلامت شما را از بین می برد. با نوشیدن آب بیشتر خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سنگ کلیه، سرطان روده بزرگ یا بیماری های قلبی را کاهش می دهید. همچنین مصرف آب کافی با سلامت دستگاه ادراری بدن انسان در ارتباط است.

* نوشیدن کافی آب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. مطالعات بسیاری این مساله را نشان داده اند که نوشیدن آب سوخت و ساز بدن را تسریع می کند و به عملکرد بهتر بدن شما کمک می کند.
* برخی مطالعات نشان داده اند که مغز یک نوجوان در صورتی که آب کافی مصرف نکند می تواند به معنای واقعی کلمه تخلیه شود. افرادی که به میزان کافی آب نمی نوشند هنگام حل یک مساله از بخش بزرگتری از مغز خود استفاده می کنند.

* بنابر مطالعه پژوهشگران آمریکایی، افرادی که پیش از وعده غذایی خود دو لیوان آب می نوشند، 70 تا 90 درصد کالری کمتر مصرف می کنند.
* مطالعات مختلف نشان داده اند که نوشیدن آب کافی موجب بهبود شرایط پوست، رفع چین و چروک ها و ارائه ظاهری سلامت‌تر به پوست شما می شود.
* نوشیدن آب بهبود خلق و خوی انسان و کاهش سطوح استرس را موجب می شود. طی یک مطالعه افرادی که پیش از ورزش آب مصرف نکرده بودند، احساس خستگی، تحریک پذیری، عصبانیت، تنش و غمگینی را گزارش کردند.
مرجع : تبیان