به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۸۶۲۴۰

فروش یک میلیاردی سینماها در یک هفته‌

گروه هنری: سینماهای کشور در یک هفته گذشته حدود یک میلیارد فروش داشتند که از نیمی از این فروش متتعلق به فیلم‌های نهنگ عنبر و گینس بود.
فروش یک میلیاردی سینماها در یک هفته‌
به گزارش ایلنا؛ در گرم‌ترین روزهای تابستان تنور سینماها نیز داغ است. این روزها فیلم‌های «گینس»، «عصر یخبندان»، «از رییس جمهور پاداش نگیرید»، «نهنگ عنبر»، «یاسین» و «خداحافظی طولانی» در حال اکران هستند.

از سوی دیگر «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و «مردن به وقت شهریور» ساخته‌ی هاتف علیمردانی نیز از روز گذشته به نمایش درآمده‌اند. اثر هاتف علیمردانی با حواشی ایجاد شده برای فیلم رستاخیز ساخته‌ی احمدرضا درویش؛ سرانجام پس از دوسال شانس حضور در عرصه‌ی اکران را به خود دید.


«از رییس‌جمهور پاداش نگیرید» در این هفته فروش چندانی نداشت و جمع فروش تهران و شهرستانش مجموعا به 15 میلیون تومان رسید. «خداحافظی طولانی» هم که تا هفته گذشته در شهرستان‌ها اکران نشده بود، در این هفته 3 سالن سینمای شهرستان را در اختیار گرفت و فروش کل این هفته‌اش حدود 54  میلیون تومان بود. این فیلم تا هفته آینده به تعداد سالن‌های شهرستان‌ خود اضافه می‌کند. «گینس» در این هفته 300 میلیون تومان، «عصریخبندان» 230 میلیون تومان، «خداحافظی طولانی» 54 میلیون تومان و «نهنگ عنبر» 380 میلیون به فروش خود اضافه کردند.

 

در کنار این فیلم‌ها؛ ساخته‌ی صفی یزدانیان «در دنیای تو ساعت چند است» همچنان دو سانس در سینماهای آزادی و کوروش دارد و اکران‌های شهرستان این فیلم نیز در چند سینما برقرار است و با وجود اکران محدودش توانسته همچنان مخاطبان را جذب کند.

 

نام فیلم  کارگردان  تهیه‌کننده روزهای نمایش تعداد سالن فروش تهران فروش شهرستان فروش کل
نهنگ عنبر سامان مقدم سامان مقدم   69 روز  70 سالن   3 میلیارد و 950 میلیون تومان یک میلیارد و 500 میلیون تومان  5 میلیارد و 450 میلیون تومان
 گینس محسن تنابنده محسن تنابنده  34روز  103 سالن  یک میلیارد و 900 میلیون تومان  400 میلیون تومان  دو میلیارد و 300میلیون تومان
عصریخبندان مصطفی کیایی منصور لشکری قوچانی 34 روز 75 سالن  980 میلیون تومان  420 میلیون تومان  یک میلیارد و 400 میلیون تومان
از رییس‌جمهور پاداش نگیرید کمال تبریزی  مهدی کریمی 34 روز 33 سالن  260 میلیون تومان 85 میلیون تومان   345 میلیون تومان
خداحافظی طولانی  علیرضا رییسیان  علی حضرتی  14 روز  13سالن  78میلیون تومان   14 میلیون تومان  92 میلیون تومان