به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۸۶۲۶۹
عباس: ساکت نخواهیم نشست

شهادت یک کودک فلسطینی در نابلس

گروه بين الملل: شهرک نشینان صهیونیست دو منزل در جنوب شهر نابلس را به آتش کشیدند که موجب کشته شدن یک کودک شیرخوار فلسطینی و زخمی شدن سه تن دیگر از خانواده‌اش شد.
شهادت یک کودک فلسطینی در نابلس
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، "غسان دغلس" مسئول پرونده شهرک سازی‌ها در شمال کرانه باختری اعلام کرد که "علی سعد دوابشه" کودک شیرخواره فلسطینی در پی حمله شهرک نشینان به دو منزل در روستای "دوما" واقع در جنوب شهر نابلس و به آتش کشیدن آن کشته شد.

وی گفت: پدر و مادر و برادر وی نیز در این حمله زخمی شدند و در حال حاضر به بیمارستان منتقل شده‌اند. در همین راستا موشه یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "حمله شهرک نشینان به دو منزل در نابلس و سوزاندن یک کودک شیرخواره اقدامی تروریستی است و ما اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها زندگی فلسطینی‌ها را در معرض خطر قرار دهند."

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: "سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی اقدامی جنایتکارانه و تروریستی است. دولت اسرائیل کاملا مخالف چنین اقدامات شنیعی است و با تروریسم و تروریست ها به شدت مقابله می‌کند."

وی اعلام کرد که به دستگاه‌های امنیتی دستور داده تا تمامی اقدامات لازم را برای بازداشت عاملان این حادثه و محاکمه آن‌ها در مقابل دادگاه در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ کنند. از سوی دیگر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اسرائیل را مسئول کشته شدن کودک فلسطینی دانست.

نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این اقدام را یک جنایت شنیع دانست و گفت: اگر پافشاری دولت اسرائیل بر ادامه شهرک‌ سازی‌ها و حمایت از شهرک‌نشینان نبود چنین جنایتی رخ نمی‌داد.

وی افزود: سکوت جامعه جهانی درقبال چنین جنایت‌هایی و عدم مجازات تروریست‌ها منجر به جنایت سوزاندن طفل شیرخواره فلسطینی شد همانطور که شهرک‌نشینان قبلا نیز با کشتن محمد ابوخضیر کودک فلسطینی مرتکب جنایت شده بودند.

ابوردینه اسرائیل را مسئول کشته شدن کودک شیرخواره فلسطینی دانست. در همین حال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان پس از نشست فوری در رام الله گفت: ما هرگز در مقابل جنایت‌های شهرک نشینان ساکت نخواهیم نشست و به دادگاه کیفری بین المللی نیز خواهیم رفت. ما در آینده‌ای نزدیک موضع دیگری را اتخاذ خواهیم کرد.

عباس تاکید کرد: دولت اسرائیل با ادامه شهرک سازی‌ها شهرک نشینان را به ادامه جنایت‌های روزانه خود ترغیب می‌کند. وی گفت: جنایت سوزاندن یک کودک شیرخواره، هم یک جنایت جنگی است و هم یک جنایت علیه بشریت. ما پرونده این جنایت و سایر جنایت‌های اسرائیل را فورا به دیوان کیفری بین المللی می‌بریم و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رفتن ما به این دیوان شود. همچنین از آمریکا می‌خواهیم تا موضع خود را درباره جنایت‌های شهرک نشینان و جنایت شنیع امروز روشن کند.

دولت اردن نیز به شدت حمله شهرک نشینان به روستای دوما و به آتش کشیدن منازل فلسطینی‌ها را محکوم و رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت شنیع دانست.