به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۸۶۲۷۰

آمریکا 8 جنگنده اف-16 به مصر می‌دهد

گروه بين الملل: سفارت آمریکا در مصر اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد هشت جنگنده اف- 16 را به عنوان بخشی از حمایت نظامی خود به قاهره تحویل دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا در بیانیه‌ای که در وب سایت سفارت آمریکا در مصر منتشر شده آمده است که هشت جنگنده اف- 16 مستقیما از آمریکا به پرواز در می‌آیند و روز جمعه در پایگاهی هوایی خارج از مصر فرود می‌آیند. چهار فروند جت جنگنده اف 16 دیگر نیز اواخر سال جال جاری میلادی مستقیما به مصر تحویل داده می‌شوند.

سرتیپ چارلز هوپر مقام‌ دفاعی ارشد سفارت آمریکا در مصر اعلام کرد: جنگنده‌های اف- 16 دارای قابلیت ارزشمندی هستند که در این دوران از ناامنی در منطقه مورد نیاز است. افراط گرایان امنیت منطقه را به مخاطره می‌اندازند و این سیستم‌های تسلیحاتی ابزاری جدید را برای کمک به مصر برای مبارزه با تروریسم فراهم می‌کنند.

این اظهارات چندین روز پیش از سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه که قرار است روز یکشنبه صورت گیرد مطرح شده است. کری و سامح شکری وزیر خارجه مصر قرار است ریاست نشست یک گفت‌وگوی استراتژیک در قاهره را برعهده بگیرند.

واشنگتن از ژوئیه 2013 بخشی از کمک نظامی سالانه 3 / 1 میلیارد دلاری خود به مصر را مسدود کرده بود. روابط دو کشور پس از روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی در اواسط سال 2014 بهبود یافت. ماه گذشته آمریکا دو عدد کشتی نیروی دریایی به مصر تحویل داد.