به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۸۶۴۷۹

مشتریان خارجی مواد اولیه دارویی ایران!

گروه اقتصادی: عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی گفت: ایران حدود 350 ماده اولیه دارو تولید می‌کند که تامین‌کننده نیاز بیش از 40 درصد کارخانه‌های داروسازی داخل است و به چهار کشور کانادا، هند، افغانستان و عراق نیز صادر می شود.
مشتریان خارجی مواد اولیه دارویی ایران!
محمدباقر تحویل‌زاده با بیان اینکه 50 کارخانه تولید ماده اولیه دارویی در کشور فعال هستند، گفت: همه این کارخانجات بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند اولین مزیت این کارخانه‌ها این است که بعد از انقلاب ایجاد شده و جدید هستند و دوم اینکه اساس کار آنها بر پایه اقتصاد مقاومتی است و همان‌طور که مشاهده شد در سال‌های اخیر که تحریم بودیم، در خصوص تولید مواد اولیه‌ای که در داخل تولید می‌شود هیچ وقت با مشکل مواجه نبودیم.

عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی با اشاره به مشکلات این بخش از صنعت ادامه داد: مشکلات همه صنایع کشور تقریبا مثل هم است و صنایع نیاز به نقدینگی دارند که این نیاز به دلیل تورم روز به روز بیشتر می‌شود وظیفه کارآفرین در همه جای دنیا ایجاد اشتغال و تامین نقدینگی توسط دولت استما نمی‌گوییم مثل همه جای دنیا 80 تا 90 درصد از سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را بانک‌ها تامین کنند اما این مقدار باید حداقل تا 50 درصد برسد اما در این مدت نتوانستیم آنطور که باید و شاید از بانک‌ها استفاده کنیم. البته این هنوز کافی نیست و اگر مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی حل شود، رشد افزونی را نسبت به حال حاضر پیدا می‌کنیم.

عضو سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی درباره میزان صادرات مواد اولیه دارویی به کشورهای خارجی نیز اظهار کرد: به طور کلی سندیکا صادرات دارد و برخی از کارخانه‌های ما بنایشان بر این است که مقداری از تولیدات خود را صادر کنند و در همین راستا در سال‌های اخیر صادرات مواد اولیه دارویی حتی به کشورهایی مثل کانادا هم داشته‌ایم. در حال حاضر نیز صادرات به کشورهایی چون هند، افغانستان و عراق انجام می‌شود.
مرجع : ایسنا