به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۵ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۸۶۸۷۷
روحانی: اینکه می‌گویند دختران نیازی به کار ندارند، حرف باطلی است

انرژی هسته‌ای کجا و انرژی ملت دلاور سرزمین ایران کجا؟

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور كشورمان در جمع مردم جنوب غرب استان تهران گفت: بزرگترین هدف ما از مذاکرات ایجاد فضای مناسب در کشور برای تولید و اشتغال بود.
انرژی هسته‌ای کجا و انرژی ملت دلاور سرزمین ایران کجا؟
متن سخنان حسن روحانی در جمع مردم جنوب غرب استان تهران در ورزشگاه خلیج فارس اسلامشهر به این شرح است:

سلام صبح بخیر
سلام و درود بر مردم خونگرم و دلاور و مهمان نواز اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم
برای من و هیئت دولت روز پر افتخاری است که مهمان مردان و زنان فهیم و سخت کوش منطقه جنوب غرب استان تهران باشیم.

قبل از آنکه طرح‌های دولت تدبیر و امید نسبت به اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم به عرض شما برسانم می‌خواهد به شما ملت ایران تبریک عرض می کنیم به خاطر ایستادگی‌تان به خاطر دلاوری‌تان به خاطر صبر و مقاومت در طول سال‌های گذشته برای احقاق حق خودتان و همچنین برای آمادگی برای توسعه ایران عزیز ما در سراسر کشور. ملت بزرگ ما در طول ماه‌های گذشته بخشی از قدرت و توان فوق‌العاده خود را به رخ جهانیان کشید این ملت در روزگاری از لحاظ سیاسی و اجتماعی برابر همه استقلال و آزادی و عزت را به ارمغان آورد. در برابر هیچ قدرتی نهراسید و توانست پرچم چمهوری اسلامی ایران را به راهبری امام راحل در این سرزمین ایمان و استقامت به اهتزاز در آورد در دوران دیگر این ملت با ایستادگی در برابر همه قدرت‌های بزرگ به یک معنی و سلاح‌ها و تجهیزاتشان با نیروی ایمان و وحدت و ایثار و ارتش و سپاه و بسیج در برابر متجاوزین ایستادند و قدرت دفاع خود را به رخ جهانیان کشیدند و پیروز شدند و امروز ملت بزرگ ایران قدرت بزرگ سیاسی خود را و قدرت دیپلماسی خود را در برابر جهانیان به خوبی نشان داد.

شما می‌بینید در تاریخ دهه‌های گذشته سه مرتبه اسرائیل غاصب به لرزه در آمد و سه مرتبه لرزه بر اندام متجاوزین صهیونیسم در این منطقه افتاد یک بار 22 بهمن بود آنوقت که انقلاب ما پیروز شد.

بار دیگر آن زمانی که ملت بزرگ و قدرتمند ما در برابر متجاوزین در دفاع 8 ساله به موفقیت و پیروزی دست یافتند روزی که خرمشهر فتح شد روزی که فتح المبین و الفجر 8 و فاو به ثمر نشست همه آن روزها و ایامی که پیروزی دفاع مقدس این سرزمین لرزه بر اندام صهیونیست‌ها افتاد.

امروز روز سوم است بعد از توافق ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی معروف به توافق وین. شما می‌بینید آن رژیمی که از صبح تا غروب فریاد می‌زند رژیم غاصب اسرائیل است شما می‌بینید امروز از این توافق بزرگ همه منطقه و ملت ایران خوشحال است جز صهیونیست‌ها و این روز پیروزی سوم ملت ایران است.

ما به این ملت بزرگ ما به حقوقدانان این سرزمین ما به دیپلمات‌های این سرزمین افتخار می‌کنیم.

دلاوران سیاسی شما پشت میز مذاکره نشستند و با دست پر به سرزمین خود بازگشتند. ورزشکاران ما با جام غرور و افتخار به ایران بر می‌گردند و دیپلمات‌های ما با برجام به کشور برگشتند. ما امروز خوشحالیم؛ من باید به عنوان خادم منتخب مردم از شما ملت بزرگ تشکر و سپاسگذاری کنم. افتخار و غرور از آن شما است پیروز ملت ایران سربلند است. افتخار پیروزی از آن ملت است افتخار پیروزی از آن رهبر معظم انقلاب است؛ دولت خادمی کوچک در مسیر اراده شما مردم است.

اگر دولت راهی را انتخاب کرده است که به آرامش در جامعه منتهی شده اگر دولت راهی انتخاب کرده است که به کاهش آلام مردم در امر سلامت و بهداشت و درمان منتهی شده است اگر دولت راهی را انتخاب کرده است که مردم ما امروز از مسیر رکود به سمت رونق اقتصادی حرکت می‌کنند و اگر ملت ما امروز در برابر 6 قدرت جهانی به پیروزی رسیده‌اند همه از آن تدبیر و امید شما مردم است.

دولت هم امید را از شما دارد و هم تدبیر را از فرهیختگان این ملت دارد. امروز دروازه‌ای که دشمنان اسلام و ایران به روی این ملت بسته بودند تا ما نتوانیم با دنیا در تعامل باشیم تا نتوانیم صادرات تولید و محصولات این سرزمین را به منطقه و جهان داشته باشیم تا از این دروازه مردم جهان نیایند و ایران پر افتخار و اخلاق عالی این سرزمین را نبینند امروز به حول و قوه الهی این دروازه باز شده است و مانع از پیش پای ما برداشته شده است.

امروز باید از تمام استعداد، ظرفیت و قدرتمان برای تولید و آبادانی و برای صادرات محصولات ایرانی به منطقه و سراسر جهان استفاده کنیم. اگر تا امروز دستاوردی داشته‌ایم از آن حضور شما مردم، مشارکت شما مردم، وحدت شما مردم، ایستادگی و استقامت شما مردم است و من در امیدم از آغازین لحظه کارم یک آن تردید نکردم.

نه امید من هیچگاه تزلزل پیدا کرد و نه در همت و ایستادگی و مقاومت و حضور شما در همه عرصه ها هیچگاه تردید نکردم تا ملت ما در صحنه است بی تردید به تمامی اهداف خود دست خواهیم یافت؛ انرژی انرژی ملت بزرگ ایران است. انرژی هسته‌ای کجا و انرژی ملت دلاور سرزمین ایران کجا؟

آن انرژی، شما مردان شما بانوان شما آقایان همه جوانان و همه مردم این سرزمین و این مرز و بوم است که ما می‌توانیم به قله‌های بلند فتح و پیروزی دست پیدا کنیم. من در اینجا در حضور شما مردم خونگرم و عزیز اسلامشهر و بهارستان و رباط کریم هستم که در این روز تابستان و آفتاب گرم اجتماع کرده‌اید و به خادم خودتان می‌خواهید لطف و محبت خودتان را نشان دهید و با این حرکت می خواهید از نظام جمهوری اسلامی ایران تشکر کنید.

به عرض همه می رسانم من از طرف شما ملت اول از دانشمندان هسته‌ای ما که تلاش و کوشش کردند از سال 1376 که این حرکت برای دستیابی به فناوری هسته‌ای آغاز شد و تا امروز ادامه دارد و فردا و فرداها تا به رسیدن به قله این فناوری ادامه خواهد یافت تشکر می کنم من از همه جوانان اندیشمندان دانشگاهیان و دانشمندان هسته‌ای به خاطر ایثار و تلاش و ایستادگی‌شان و همچنان شهدای عزیزشان که جانشان را فدا کردن تقدیر و تشکر می کنم.

و اما تشکر دوم از دیپلمات های دانشمند و هنرمندمان از همه آنهایی که در صحنه دیپلماسی برای ما غرور آفریدند و کار آسانی نبود در برابر آن همه قدرت جهانی با منطق و استدلال ایستادگی کردند و ملت ما را و حقوق ملت ما را در اوج قدرت و عزت به موفقیت رساندند. حالا آقای دکتر ظریف چون نیست هر چه شما تشکر کنید جای دارد.

کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفت همان قطعنامه سازمان ملل که به دروغ و غلط می‌گفت که ایران حق ندارد فناوری هسته‌ای داشته باشد برداشته شد امروز همان سازمان می‌گوید فناوری هسته‌ای حق ملت ایران است. همان قطعنامه سازمان مللی که در قطعنامه 1929 می‌گفت در فناوری هسته‌ای و موشکی اگر هر گونه حرکتی در دنیا باشد کشورهای جهان باید در فضا در آب در زمین در برابر آن بایستند و مانع شوند امروز در قطعنامه 2231 در سایه تلاش سیاستمداران دلاور این سرزمین می‌گوید فناوری هسته‌ای بومی ایران را به رسمیت می‌شناسیم.

شما مردم بزرگ کار بسیار عظیم و بزرگی را انجام دادید نه تنها در فناوری هسته‌ای نه تنها برای اینکه قفل و زنجیر غلط تحریم را بگسلید نه برای اینکه سازمان تحریم را در هم بشکنید با قدرت خودتان سایه شوم جنگ را از سر این ملت برداشتید. ما از امروز به بعد در شرایط پس از توافق هستم ملت بزرگ ایران با فضایی که ایجاد شده همه باید دست به دست هم بدهیم همه باید فضای تولید را رونق دهیم.

ما چرا پای میز مذاکره رفتیم؟ بعضی فکر می‌کنند ما در برابر قدرت های بزرگ نشستیم تا در سیاست خارجی فضایی را برای تعامل با کشورها و ملت ها باز کنیم تنها این نبود بزرگت‌ترین هدف ما از این مذاکرات ایجاد فضای مناسب در کشور ما برای تولید بود برای اشتغال بود غم ما و غصه ما بیکاری جوانان ایرانی بود.

من به عنوان رئیس جمهور منتخب شما ملت ایران نمی‌توانم بپذیرم که جوان تحصیل کرده دانشگاهی ما که مدرک مهندسی را گرفته و بعد از سه سال همچنان بی کار باشد. بعضی می‌گویند جوانان پسر برایشان شغل درست کنیم اما دختران که خیلی نیاز به شغل و کار ندارند این چه حرف سخن باطلی هست فرزندان این سرزمین زن و مرد ندارد پسر و دختر ندارد. شما فکر می‌کنید دختران مهندس ما از نظر علمی از پسران مهندس ما کمترند؟ همه استعداد و هنر ایرانی را دارند.

ما باید از این توافق به نقطه‌ای برسیم که جوانان ما در شغل محترمانه قابل قبول هم وزن با عمل و دانش و فناوری و هنر و استعداد خودشان باشند. خدا به کشور ما نعمت های فراوان داده است که مهمترین آن ملت بزرگ فهیم فرهنگ دوست و اخلاق مدار این سرزمین است ما به اسلاممان ما به قرآن مان و ما به پیامبر و امامانمان و ما به ایرانمان افتخار می‌کنیم.

حالا که فضا به روی ملت ما باز شده است زمان وحدت و اتحاد و همدلی و زمان همزبانی برای کار و تلاش و رونق و توسعه کشور عزیزمان ایران خواهد بود. اما از اسلامشهر و بهارستان و رباط کریم عزیز.

در این سفر به حول و قوه الهی برای این سه شهرستان 11 طرح و پروژه با عتباراتی که از سازمان مدیریت مقرر شده و تعدادی از پروژه‌ها که با اعتبارات دستگاه‌های اجرای مقرر شده در مجموع که فهرستش را عرض خواهم کرد 15 طرح و پروژه بالغ بر 877 میلیارد تومان برای این سه شهرستان در نظر گرفته شد.

210 میلارد تومان از این اعتبار 877 میلیارد تومانی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی و 4 طرح و پروژه مهم با اعتباراتی به مبلغ 597 میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی مقرر شده. اولین کار مهمی که فکر می‌کنم با جمع وزیران در تهران بحث کردیم مسئله حمل و نقل این منطقه با مرکز تهران است؛ برای این کار برنامه ریزی شد یک قطار سریع السیر 4 خطه ان شاء‌الله از اسلامشهر به تهران انجام خواهد شد با اعتبار 400 میلیارد تومان. عمده اینها در سال 94 و 95 و برخی اوائل 96 انجام خواهد شد. ما از طریق وزارت راه و شهرستازی یک راه آهن 4 خطه سریع السیر پروند -اسلامشهر- تهران راه اندازی خواهیم کرد.

اقدام دومی که انجام خواهد شد برای پروژه مخابراتی، تسهیل برای دسترسی به اینترنت و نسل‌های 3 و 4 شبکه همراه است که 45 میلیارد تومان برای این اختصاص دادیم و همه این طرح ها در سال 94 و 95 اجرایی خواهد شد. طرح دیگر طرح کمربندی این منطقه و اسلامشهر است که این هم برای حمل و نقل مهم است برای این طرح 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته خواهد شد. ان شاء الله این طرح در سال 94 و 95 به اتمام خواهد رسید.

مجموعا 52 میلیارد تومان که 12 میلیارد برای وزارت جهادکشاورزی و 40 میلیارد برای وزارت نیرو برای اتمام ایستگاه پمپاژ آب در محمدیه در نظر گرفته شده است. عناوین طرح‌هایی که در این سفر مد نظر است و اجرای خواهد شد: ایجاد تاسیسات فاضلاب اسلامشهر با اعتبار 35 میلیارد تومان، اجرای آبیاری تحت فشار به هر سه شهرستان؛ ان شاء الله تکمیل بیمارستان اسلامشهر با اعتبار 70 میلیارد تومان و مجموعاً همه 15 طرح در سال 94 و 95 با اعتبار 877 میلیارد تومان اجرا و عملیاتی خواهد شد. شاد و سربلند و سلامت باشید.