به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۶ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۸۶۹۹۸

سفر به کره ماه با هزینه ای کمتر از 34 دلار

گروه علمی: باز آدرین فضانورد آمریکایی که پس از نیل آرمسترانگ دومین سفر به کره ماه را داشت ،برخی از خاطرات خود در زمینه ماموریت فرود بر ماه در سال 1969 را در توئیت خود به اشتراک گذاشت که هزینه 33.31 دلاری رفت و برگشت این سفر یکی از بخش های خواندنی آن است.
سفر به کره ماه با هزینه ای کمتر از 34 دلار
پایگاه اینترنتی ساینس اعلام کرد: این نوشته ها شامل فهرستی از مقاصد این سفر است که دسترسی به آنها دشوار است: هوستون - کیپ کندی - ماه - اقیانوس آرام - هاوایی - و سپس به هوستون.
اندکی بیش از 30 دلار مقدار بسیار کمی برای چنین سفر بزرگی است اما به نظر می رسد که این مخارج برای استفاده آدرین از یک خودروی شخصی بر روی زمین باشد.
اسناد و مدارکی که آدرین به تازگی در توئیتر خود ارسال کرده است نشان می دهد که حمایت دولت در طول ماموریت ژوئیه 1969 ارائه شده است و او مجبور نبود که از جیب خود برای سوخت موشک آپولو 11 به فضا هزینه ای بپردازد.
طبق اعلام اداره آمار نیروی کار، با توجه به نرخ تورم، 33.31 $ در سال 1969 حدود 217 $ امروز ارزش دارد.
باز آدرین دومین فضانوردی که پای بر سطح ماه گذاشت در توئیتر خود فرم گزارشی را به نمایش گذاشته است که وی و خدمه های دیگر آپولو به نام نیل آرمسترانگ و مایکل کولینز باید به محض بازگشت از ماه امضاء می کردند.
به دلیل نگرانی هایی مبنی بر اینکه چه باکتری هایی ممکن است این فضانوردان با خود از ماه آورده باشند، آنها مدت سه هفته بعد از بازگشت به زمین در قرنطینه نگهداری شدند و بعد به خانواده های خود پیوستند.
آدرین هفته های اخیر درباره اولین فرود به ماه که روز 20 ژولای (29 تیر ) چهل و ششمین سالگرد آن بود، در تویتر خود نوشته است.
او همچنین تصویری از لباس عایق بیولوژیکی خدمه اعضاء را به نمایش گذاشته بود که خدمه مجبور بودند قبل از وارد شدن به قرنطینه به تن کنند.آنها در اتاق قرنطینه مجبور بودند خود را با سرگرمی هایی نظیر پینگ پونگ، تماشای تلویزیون ، مطالب خواندنی و برقراری تماس تلفنی با خانواده سرگرم کنند.
آدرین می گوید: پوشیدن این لباس برای اطمینان از این بود که گرد و غبارهای ماه که با خود به آورده بودیم به مردم زمین منتقل نمی شود.
وی می نویسد، این موضوع همیشه برای من جالب بود که لباس هایی که برای تطهیر ما از گرد و غبار ماه مورد استفاده قرار گرفت در اقیانوس غرق می شد و به این ترتیب موجودات زیر دریایی به جای ما به میکروب ماه آلوده می شدند.