به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۸۷۳۰۴
تنها فایده حمله تندروها افزایش اعتبار اوست

افراطی‌ها از رای هاشمی در خبرگان می‌ترسند

گروه سیاسی: مشکل اساسی که راست افراطی به آن دچار شده این است که اگر آیت‌الله هاشمی را رد‌صلاحیت کنند خوشان هم می‌دانند که بر اعتبار ایشان می‌افزایند، همچنان که در جریان انتخابات خرداد 92 ایشان را رد صلاحیت کردند و تنها فایده‌ای که این کار داشت، افزایش محبوبیت و اعتبار آیت الله هاشمی بود.
افراطی‌ها از رای هاشمی در خبرگان می‌ترسند
جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفته است "مردم از شما می‌خواهند که خود را خانه‌نشین کنید و بیش از این انقلاب و نظام را زحمت ندهید." همچنین او مدعی شده بود آیت الله هاشمی به روستاییان توهین کرده است. صادق زیبا‌کلام اما معتقد است چنین توهین‌هایی به آیت الله هاشمی به دلیل ترس از حضور ایشان در انتخابات خبرگان  و رای سنگین ایشان است. همچنین زیباکلام توهین به روستاییان از سوی آیت‌الله هاشمی که خود روستا‌زاده بوده و همیشه به ریشه روستایی خود افتخار کرده است را بی‌معنا می‌داند.
دکتر صادق‌زیبا کلام استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان این که جناح راست افراطی به شدت نگران و دستپاچه حضور هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان است، گفت: مشکل اساسی که راست افراطی به آن دچار شده این است که اگر آیت‌الله هاشمی را رد‌صلاحیت کنند خوشان هم می‌دانند که بر اعتبار ایشان می‌افزایند، همچنان که در جریان انتخابات  خرداد 92 ایشان  را رد صلاحیت کردند و تنها فایده‌ای که این کار داشت، افزایش محبوبیت و اعتبار آیت الله هاشمی بود. بنا براین اگر که ایشان را رد صلاحیت کنند صرفا به اعتبار و محبوبیت ایشان افزوده‌اند اگرهم تائید صلاحیت کنند و بگذارند در همین وضعیت وارد انتخابات مجلس خبرگان شوند، آن وقت با این مشکل مواجه می‌شوند که ایشان رای سنگینی خواهند آورد و باز هم به شکل دیگری اسباب ورشکستگی و ناراحتی راست افراطی و تندورهای اصولگرا را رقم می‌زنند. واقعا نمی‌دانند در مواجه با آیت‌الله هاشمی باید چه کنند. توهین‌هایی که به ایشان می‌کنند در حقیقت از فرط ناامیدی و قرار گرفتن در بن‌بست سیاسی است. 
دکتر زیبا‌کلام با اشاره به این که شاهد هستیم که این روزها به شکل دیگری هم علیه ایشان سم‌پاشی می‌کنند و می‌گویند ایشان به روستاییان توهین کرده است و باید از آن‌ها عذر خواهی کند، گفت: این در حالی است که هر کسی که کوچکترین شناختی از آیت‌الله هاشمی داشته باشد می‌داند که ایشان هیچ‌گاه ریشه روستایی خود و عقبه اجتماعی روستایی خود را فراموش نکرده‌اند و همیشه هم مطرح می‌کنند. در هر فرصتی که توانسته‌اند به روستاهای بهرمان رفته‌اند و هرگز چنین نبوده است که ایشان ریشه روستایی خود را فراموش کرده باشد یا خواسته باشد فراموش کند.  ایشان همیشه این که روستا‌زاده هستند و از روستا می‌آیند و اجداد آن‌ها روستایی هستند را با سربلندی و افتخار اعلام کرده‌اند اما چند روز است که راست افراطی این مساله را به راه انداخته که به روستاییان کشور توهین کرده‌اند. آنچه که کریمی‌قدوسی و سایر چهره‌ها و شخصیت‌های راست تندور مطرح می‌کنند، در همین راستا است و تا نزدیک شدن به انتخابات مطمئن باشید که این وضعیت ادامه پیدا کرده و حملات به آیت الله هاشمی تندتر خواهد شد.
این تحلیلگر سیاسی با بیان این که تنها چیزی که در این میان تاسف‌آور است سکوت کسانی است که همرزم هاشمی بوده‌اند، گفت: آیت‌الله هاشمی مدت‌ها است که مورد این‌گونه توهین‌ها و بی‌مهری‌ها از سوی راست افراطی هستند. ولی دوستان همرزم ایشان که به دلیل ملاحظات سیاسی یا بهره‌برداری سیاسی این توهین‌ها را می‌بینند و سکوت می‌کنند باید این را بدانند که نوبت به آن‌ها هم خواهد رسید. همانطور که آیت‌الله شهید بهشتی به آیت‌الله هاشمی گفتند که آسیاب به نوبت‌، این شتر در خانه شما هم خواهد خوابید و درست هم گفتند و امروز شاهد هستیم که همانطور که در سال 58 و 59 به مرحوم شهید بهشتی انواع توهین‌ها را روا می‌داشتند امروز همان کاررا با هاشمی می‌کنند. اما تجربه نشان داده است که جریان راست افراطی و تندروها هرگاه به کسی حمله کرده و توهین می‌کنند صرفا بر اعتبار و محبوبیت او می‌افزایند.
مرجع : آفتاب