به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۹ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۸۷۳۱۵
در مورد حکمی که فدراسیون پس از ماه ها صادر کرد

مس کرمان چطور از تبانی تبرئه شد؟

گروه ورزشی: پرونده اتهام تبانی مس کرمان پایان عجیب و غریبی داشت.
در گزارش عصر ایران آمده است:پرونده اتهام تبانی مس کرمان پایان عجیب و غریبی داشت. در حالی که نیمی از فصل گذشته لیگ یک حاشیه ها و اخبار مربوط به تبانی مس رسانه ها را پر کرده بود و مدیرعامل چند لیگ یکی به بازی های تیم مس کرمان و نمایش بازیکنان تیم مقابل اعتراض داشتند اما پس از چندین ماه تاخیر این باشگاه از تبانی تبرئه شد. رییس کمیته اخلاق این خبر را رسانه ای و سایت باشگاه مس آن را منتشرکرده است.
این خبر در شرایطی منتشر می شود که باشگاه مس کرمان در نیم فصل اول لیگ یک باشگاه های کشور ازگزینه های سقوط به دسته دوم بود و در نیم فصل دوم و در 7 بازی به یک باره موفق به کسب امتیازهای زیادی شد و به بالای جدول رسید.
بررسی بازی های مقابل تیم مس کرمان نشان می داد که در همه این 7 بازی مورد نظر بازیکنانی از تیم های حریف به صورتی عجیب و غریب اخراج شده اند و حداقل یک نیمه از بازی را از دست داده اند. اعتراض تیم های هم شانس مس کرمان در برابر این مدل نتیجه گیری مس هیچ گاه منتج به تصمیم گیری ویژه ای از سوی فدراسیون فوتبال نشد و حالا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرده که تبانی ثابت نشده است.
رییس کمیته اخلاق در خبری که منتشر شده از فشار برای صدور حکم سنگین علیه مس کرمان خبر داده و ابراز تعجب کرده که چرا عده ای می خواهند علیه این پرونده حکم صادر شود. محمدزاده در این خبر طوری برخورد کرده که انگار از ابتدا شک و شبهه ای نبوده و فقط نفراتی تلاش کرده اند که مس کرمان را بد نام کنند. با این همه این حکم هم یکی دیگر از شاهکارهایی است که توسط فدراسیون فوتبال صادر شده است.نکته مهم اینجاست که رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اصلا توضیح نداده بررسی پرونده چرا باید تا امروز طول می کشیده و لزوما اگر مس کرمان تبانی هم کرده بود با صدور حکم در چنین تاریخی چه کار می شد کرد؟