به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۸۷۸۱۴

جیمز باند سیاهپوست معرفی شد

گروه فرهنگی: «دیوید اویلووو» بازیگر سیاه‌پوست نیجریه‌ای‌تبار صداپیشگی شخصیت «جیمز باند» را در کتاب صوتی «007» برعهده گرفت.
جیمز باند سیاهپوست معرفی شد
بنیاد «یان فلمینگ» نام دیوید اویلووو را به عنوان صداپیشه نقش «جیمز باند» در نسخه صوتی این داستان جاسوسی معروف اعلام کرد. «Trigger Mortis» نام تریلر جدید «007» است که به زوی منتشر می‌شود. چندی پیش شایعاتی مبنی بر صداپیشگی «ایدریس آلبا» به جای «دنیل کریگ» در نقش باند شنیده می‌شد.

ایلووو پیش از این در «هنری ششم» نمایش اقتباسی از اثر ویلیام شکسپیر و نقش «مارتین لوتر کینگ» در سریال «سلما» هنرنمایی کرده است. به گزارش اسکرین دیلی،‌ «آنتونی هوروویتس» نگارش متن نسخه صوتی کتاب «جیمز باند» را برعهده داشته است. او تاکنون بیش از 40 کتاب به نگارش درآورده که فروش موفقیت‌آمیزی را در سطح جهان تجربه کرده‌اند. او همچنین در کار فیلمنامه‌نویسی هم فعالیت دارد و متن «جنگ فویل» سریال برنده بفتا را نوشته است.

هورویتس که در سال 2011 با نگارش رمان «خانه ابریشمی» به شخصیت «شرلوک هولمز» جان دوباره داد، به جمع نویسندگان مطرحی پیوست که پس از یان فلمینگ نگارش مجموعه‌های جدید از «جیمز باند» را بر عهده‌ داشته‌اند. «کازینو رویال» آغازگر سفر طولانی فلمینگ بود که در سال 1953 به چاپ رسید و فلمینگ 56 ساله که سابقا روزنامه‌نگار و افسر نیروی جاسوسی بود، 12 اوت 1964 در حالی درگذشت که 14 رمان «جیمز باند» را از خود برجای گذاشت. او پیش از مرگ بنیادی راه‌اندازی کرد تا «007» تا دهه‌ها شخصیتی ماندگار در ادبیات کارآگاهی باشد.

تاکنون 23 فیلم براساس رمان‌های «جیمز باند» ساخته شده و شش نویسنده میراث‌دار فلمینگ، 24 کتاب دیگر به این مجموعه اضافه کرده‌اند. «روشام گرینج و هری پاتر»، « گروشام گرینج»، مجموعه‌های «الکس رایدر»، «برادران دایمند»، «ستارهٔ پنج‌پر»، «قدرت پنج» از جمله آثار آنتونی هورویتس محسوب می‌شوند.
مرجع : ایسنا