به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۴ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۸۷۹۲۶

ساخت شهر افسانه‌ای ارباب حلقه‌ها/عکس

گروه فرهنگی: گروهی از مهندسان بریتانیایی علاقه‌مند به سازه‌های باستانی و افسانه‌ای به دنبال ساخت بنای خیالی شهر میناس تریث در قسمت سوم سه‌گانه ارباب حلقه‌ها هستند.
مهندس جاناتان ولیسون سرپرست تیم اجرایی این پروژه اظهارکرد: طبق محاسبات انجام شده برای ساخت این پروژه مبلغ 2.9 میلیارد دلار هزینه لازم است که قرار است تمامی این مبلغ در یک حراجی 60 روزه جمع‌آوری شود. طبق برآوردهای انجام شده تاکنون دو محل در انگلستان و اسکاتلند برای ساخت این بنای عظیم در نظر گرفته شده که در صورت تایید رسانه‌ای خواهد شد. شهر عظیم میناس تریث به بخش‌های اقامتی و تجارتی مجهز خواهد شد که طبق محاسبات انجام شده حدود 23 میلیون دلار برای خرید زمین و 188 میلیون دلار نیز برای تامین نیروی انسانی هزینه خواهد شد.



برای ساخت این بنای عظیم هیچ بودجه دولتی در نظر گرفته نشده بلکه هر علاقه‌مندی می‌تواند از 25 دلار بابت نوشتن نام در یادبود ساخت محل تا 780 دلار بابت یک شب اقامت در شهر را به صورت هزینه کمکی اهدا کند. مسئولان اجرایی این پروژه عظیم از سایر جزئیات ساخت آن تا جمع‌آوری کامل بودجه امتناع کرده و امیدوارند تا در صورت رسیدن به مبلغ پیشنهادی ساخت این بنای عظیم جزئیات اجرایی و زمان پایان آن را اعلام کنند.
مرجع : ایسنا