به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۸۸۱۲۵

کویت: سلاح‌های یافت‌شده از ایران آمده!

گروه بين‌الملل: دو روزنامه کویتی مدعي شده‌اند كه یک محموله بزرگ سلاح که هفته گذشته در آن کشور یافت شده، از ایران به داخل کویت قاچاق شده بودند اما هیچ مقام رسمی کویتی این خبر را تائید نکرده است.
وزارت کشور کویت در پنج‌شنبه گذشته گفته بود در خانه‌ای نزدیک مرز آن کشور و عراق، محموله‌ای از مهمات، مواد منفجره، اسلحه و نارنجک کشف شده و سه نفر که صاحب خانه بودند نیز بازداشت شدند. خبرگزاری رویترز می‌گوید روزنامه انباء، چاپ کویت، در همان زمان گفته بود این محموله برای استفاده گروه حزب‌الله لبنان، در مناطق مرزی با عراق قاچاق شده است. روزنامه انباء که به طور عمده مواضع ضد دولتی نمی‌گیرد از پرشمارگان‌ترین نشریات کویت است اما روزنامه‌های الرای و القبس گفته‌اند این تجهیزات «از طریق دریا، از ایران به کویت» وارد شده‌اند. این روزنامه‌ها گزارش خود را با استناد به گفته‌های منابعی که نامشان را فاش نکرده‌اند، تنظیم کرده‌اند. به گزارش الرای و القبس منابعی که اطلاعات را در اختیار آنها گذاشته‌اند، می‌گویند بازداشت‌شدگان چنین اعتراف کرده‌اند.
 
رویترز از القبس نقل کرده است که شمار فعلی بازداشت‌شدگان در این رابطه به ۱۳ نفر رسیده است.
الرای گزارش داده است که بازداشت شدگان به خط ارتباطی مستقیمی از ایران برای قاچاق سلاح‌ها به کویت اشاره کرده‌اند. هیچ مقام کویتی این گزارش‌ها را تائید نکرده‌ است و وزارت کشور آن نیز توضیحی در این مورد نداده است.  نزدیک به دو ماه پیش در پی یک بمب‌گذاری در یک مسجد شیعیان در شهر کویت، ۲۷ نفر کشته شدند. در میان کشته‌شدگان دو شهروند ایرانی نیز حضور داشتند. وزارت کشور کویت اعلام کرد فرد مهاجم به این مسجد، شهروند عربستان سعودی بوده است.