به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۸۸۲۰۳

تقدیر از عوامل سریال پایتخت 4 در سیما

گروه فرهنگی: به محض اینکه به طرح جذابی برسیم که هم جذابیت‌های سری‌های قبلی پایتخت را داشته باشد و هم حرف‌ها و مضامین تازه ای داشته باشد که مخاطب دچار دلزدگی و خستگی نشود، "پایتخت ۵" ساخته می‌شود.
تقدیر از عوامل سریال پایتخت 4 در سیما
محمد احسانی، مدیر شبکه اول سیما در حاشیه مراسم تقدیر از عوامل سریال پایتخت 4، در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت سری پنجم سریال "پایتخت" گفت: سریال هایی که با اقبال مخاطبان روبرو می شوند هرچه شماره آن بیشتر می شود کارهای ساخت و تولید آن هم برای شبکه و هم برای گروه تولید کننده سخت تر و دشوارتر می شود. زیرا مردم ما مخاطبانی مشکل پسند هستند و سری های بعدی هر سریالی را با سری های قبلی آن مقایسه می کنند. در واقع وقتی می شود گفت سریالی همچون پایتخت قسمت پنجم آن چه زمانی شروع به ساخت خواهد شد که همه مواردی که باید برای آن درنظر گرفته شود آماده و فراهم شده باشد.

وی افزود: در حال حاضر دوستان ما در حال رفت و آمد بین گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما و مرکز نمایش سیما هستند و در حال گفتگو پیرامون طرح هایی هستند که برای ساخت سری پنجم آن در دست انجام دارند. ان شاء الله به محض اینکه به طرح جذابی برسیم که هم جذابیت های سری های قبلی پایتخت را داشته باشد و هم حرف ها و مضامین تازه ای برای بیان داشته باشد که مخاطب دچار دلزدگی و خستگی نشود ان شاء الله تولید آن آغاز خواهد شد. البته به هر حال سریال پایتخت را مخاطبین انتخاب کرده اند و صدا و سیما هم در دوره جدید اهتمام ویژه ای به نظر مخاطبین دارد و نظر آقای سرافراز و پور محمدی این است که با توجه به اقبالی که از این سریال شده ابتدا طرح پخته و کاملی آماده شود و جذابیت آن تضمین شده باشد و سپس شروع به تولید شود. بر این ساس طرح ساخت آن در دستور کار ما قرار دارد و اگر مشکلی پیش نیاید سری های بعد آن را نیز تولید می کنیم. در خصوص طرح دیگر اقای مقدم درباره فیلمنامه "علی البدل" باید این نکته را عرض کنم که ایشان این طرح را قبل از پایتخت برای ماه رمضان داده بودند و طرح خوبی هم بود. منتهی در مجموع سازمان این ریسک را کرد تا پایتخت 4 را تولید کند.

مدیر شبکه اول سیما همچنین گفت: در خصوص برنامه های گفتگو محور یک بخشی از برنامه ها را برنامه ریزی کرده و شروع هم کردیم. از جمله آنها می توانم به برنامه مثبت 17 اشاره کنم. همچنین یک مجله اقتصادی داریم به اسم 626 که احتمالا از نیمه شهریور ماه پخش آن آغاز می شود. از برنامه های اجتماعی شبکه اول سیما می توان به آغاز پخش سری جدید برنامه صبح بخیر ایران و برنامه خانواده اشاره کرد. برای مثال برنامه صبح بخیر ایران در مرحله فراهم کردن مقدمات هست و اگر مشکل خاصی پیش نیاید از شهریور ماه پخش آن شروع می شود. از برنامه های دیگر می توان به مسابقه آشپزی دست پخت اشاره کرد که در حال حاضر هم زیرنویس می شود.

مدیر شبکه اول سیما ادامه داد: سری جدید برنامه خاطره البته با تغییراتی که برنامه را هم جذاب تر خواهد کرد در دستور پخش داریم. همچنین در نیم سال دوم طرح برنامه نوجوانانه داریم. زیرا همانگونه که می دانید بعد از سالها گذوه کودک و نوجوان به شبکه اول سیما بازگشته است. ما در نیم سال اول چون نتوانسته بودیم بودجه های لازم را کسب کرده و امکانات اولیه را فراهم کنیم چراغ گروه کودک و نوجوان را بیشتر با کارهای تامینی روشن نگهداشتیم. برای مثال می توانیم به سریال های "خاطرات شیرین دریا" و "مجید دلبندم" اشاره کنم که پخش کردیم. البته برنامه های تولیدی اصلی شبکه در این حوزه در دست طراحی است که امیدواریم با تامین مقدمات ان از نیمه دوم سال شاهد پخش آنها باشیم. 
وی اضافه کرد: در سال های اخیر گروه کودک و نوجوان از ساختار شبکه اول سیما حذف شده بود که بنا به دستور آقای سرافراز این گروه مجددا به ساختار برنامه های این شبکه بازگشته است. البته این رویکرد جدید گرایش نوجوانان را دارد. البته تقسیم کاری با شبکه دو و شبکه کودک داریم اما قرار شده برنامه هایی که بیشتر رویکرد نوجوانان را دارند از شبکه اول سیما پخش شوند.
مرجع : نسیم