به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۷ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب : ۸۸۲۳۸

ابتکار: محیط زیست به قهرمان نیاز دارد

گروه جامعه: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در روزگاری به‌سر می‌بریم که بیش از هر زمانی محیط زیست دچار آسیب‌دیدگی شده است و به قهرمان نیاز دارد.
ابتکار: محیط زیست به قهرمان نیاز دارد
مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، مسئولان ارشد سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از هنرمندان در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست، عصر دوشنبه - 26 مرداد - برگزار شد.محمد مجابی - معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست - در الین مراسم، پیام معصومه ابتکار رئیس این سازمان را قرائت کرد.

 در این پیام آمده است: «در روزگاری به سر می‌بریم که بیش از هر زمانی محیط زیست دچار آسیب‌دیدگی شده است و به قهرمان نیاز دارد؛ قهرمانانی که با شناخت و درک صحیح از شرایط به میدان یاری و نجات طبیعت بیایند و کمر همت به احیای نعمات خداوندی ببندد؛ پهلوانانی که از اندیشه، اراده، توان و زور بازو برای تغییر روندهای تخریبی و کاهش آلودگی‌ها استفاده کنند و به اصلاح شیوه زندگی انسان‌ها توجه نشان دهند؛ قهرمانانی که در مسیر مسابقه شرایط بهتر زندگی برای انسان‌ها را هموار سازند.

 

اگرچه حفظ محیط زیست براساس قانون جمهوری اسلامی ایران از وظایف همه آحاد جامعه تلقی می‌شود ولی نقش‌آفرینی گروه‌های مرجع مانند ورزشکاران اعتبار ویژه‌ای دارد. ورزشکاران عزیز، هم خود نیازمند محیط زیست سالم برای ورزش و فعالیت بدنی هستند و هم به جهت روحیه ورزشکاری و پهلوانی رابطه و دلبستگی خاصی با طبیعت و مخلوقات دارند. به علاوه امروزه ورزشکاران به عنوان سفیران محیط زیست، در قالب فدراسیون‌ها یا لیگ‌ها و تیم‌های ورزشی با انگیزه‌های داوطلبانه و مسئولانه برای حفاظت از طبیعت شکننده ایران که بخشی از محیط زیست جهان به شمار می‌رود، به عرصه آمده و گام‌های ارزنده‌ای را برداشته‌اند؛ گام‌هایی که می‌تواند سبب نشاط و امید در همگان و به خصوص کودکان و جوانان به عنوان صاحبان آینده این سرزمین شود.

 

در این میان البته افزایش آگاهی‌های ورزشکاران در حوزه موضوعات متنوع و گسترده محیط زیست نیز می‌تواند به فزونی اطلاعات همگانی و روشنی افکار مخاطبین و جامعه بینجامد؛ همچنان که می‌تواند به معرفی شیوه‌های زندگی سازگار با طبیعت و فرهنگ ایرانی و اسلامی منجر شود. ذات نشاط بخش و سرشار از زندگی طبعیت، ارزش بی‌بدیلی با سرچشمه‌ای الهی است و هیچ جایگزینی ندارد. تشویق به حفظ طبیعت ضامن ورزش در محیط های سالم طبیعی است پس می‌بایست همه قوای خود را در حفاظت از جنگل‌ها، تالاب‌ها، دریاها، تنوع زیستی و حیات وحش بکار گیریم و قهرمانان طبیعت باشیم. از همه دست‌اندرکاران آیین تجلیل از پهلوانان طبیعت سپاسگذارم و از اینکه نتوانستم در جمع با شکوه شما به دلیل حضور در سفر استانی شرکت کنم عذر می‌خواهم. ارادت خود را نسبت به تلاش‌های شما اعلام می‌دارم و امیدوارم هم‌پیمانی بین دوستداران ورزش و علاقه‌مندان به محیط زیست از میان ما آغاز و به آحاد جامعه تسری یابد.»

مرجع : ایسنا