به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۸۸۳۴۸

برخورد جدی با مزاحمین نوامیس مردم

گروه جامعه: : فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای عملیات‌های شبانه و ضربتی پلیس برای دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح بوستان‌های شهر تهران خبر داد.
سردار حسین ساجدی نیا در تشریح جزئیات این خبر گفت: شب گذشته اولین مرحله از طرح امنیت محله محور در سال جاری با هدف تثبیت امنیت و آرامش در محلات پایتخت از سوی یگان‌های انتظامی، عملیاتی و پشتیبانی پلیس تهران بزرگ آغاز شد. وی با بیان اینکه اجرای این طرح برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و بر اساس دغدغه‌ها و نیازهای مردم صورت گرفته است، ادامه داد: این طرح با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، هنجارشکنان اجتماعی، متعدیان به حقوق شهروندی،‌ مزاحمین نوامیس مردم،‌ افراد شرور، اراذل و اوباش و به طور کلی افرادی که با اعمال خلافکارانه و نامتعارف خود موجبات سلب آسایش و آرامش شهروندان را فراهم می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه معیار اجرای این طرح گزارشات مردمی و خواسته‌های شهروندان و شکایات ارائه شده به پلیس است، گفت: گزارشات مردمی ابتدا اخذ و ضمن تجزیه و تحلیل، مناطق جرم خیز در آن رصد و پس از تایید، شب گذشته شمارش معکوس برای اجرای اولین مرحله آن آغاز شد. ساجدی نیا با بیان اینکه ماموران پلیس پایتخت در طرح مذکور ضمن حضور مقتدرانه در محلات پایتخت با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و افرادی که با انجام رفتارهای نامتعارف باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می‌شوند، برخورد می‌کنند، اظهار کرد: در همین راستا دو عملیات هم زمان از سوی پلیس پایتخت در دو بوستان قائم در محله شهرک ولی عصر و بوستان نرگس در محله استاد معین به اجرا درآمد و تعداد قابل توجهی مزاحم نوامیس،‌ هنجار شکنان نظم و امنیت محلات و خرده فروشان مواد مخدر بازداشت شدند.

وی تصریح کرد:‌همه متهمان پس از انتقال به مقر پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ضمن پالایش، پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی افراد سابقه دار با هماهنگی‌هایی که با مقام قضایی صورت گرفته برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرایمشان به دادسراهای مربوطه معرفی شدند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: پلیس پایتخت این اطمینان را به شهروندان و هشدار را به افراد بزهکار می‌دهد که پیگیری طرح امنیت و آرامش در محلات شهر تهران که یک طرح کارشناسی شده است به جد در دستور کار پلیس قرار دارد و اجرای آن از سوی پلیس‌های تخصصی و یگان‌های پشتیبانی و عملیاتی در روزهای آتی نیز ادامه دارد.
مرجع : ایسنا