کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سوریه استان‌سی‌وپنجم و استراتژیک برای ماست

طائب: اگر به سوریه و خوزستان حمله نظامی شود٬ اولویت ما دفاع از سوریه خواهد بود

26 بهمن 1391 ساعت 11:00

گروه سياسي: حجت الاسلام مهدی طائب، در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: تردیدی نیست که علت اصلی این مشکل تحریم است. اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست.


به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، وی با بیان اینکه وقتی جنگ شد یک عده به امام گفتند که شما بد حرف زدید و باعث شروع جنگ شدید، گفت: امام در پاسخ به اینها فرمود: این جنگ از الطاف خفیه است و باید قدر بدانیم؛ امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم اگر جنگ نبود ما نبودیم چرا که بسیاری از چیزها را در این جنگ یاد گرفتیم. رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه سال آینده در این تاریخ هیچ خریدار نفتی نخواهیم داشت زیرا اوضاع همه به اوضاع یونان تبدیل شده است، افزود: اوضاع اقتصادی دنیا مانند سرعت نور در حال زمین خوردن است. طائب با بیان اینکه درآمد نفتی وسوسه انگیز است و زحمتی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر تا سال آینده اقتصادمان را از نفت جدا نکنیم با اقتصاد جهان زمین می‌خوریم. وی در بخش دیگری از سخنانش درباره بحران سوریه و مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر آن گفت: سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست.

رئیس قرارگاه عمار افزود: اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز در دنیا فقط یک تهدید برای ما وجود دارد که آن هم رژیم صهیونیستی است گفت: رژیم صهیونیستی انگیزه و امکان برای حمله را دارد و در عین حال برای این کار هیچ مانعی ندارد. وی با تاکید بر اینکه تا یک کشور نیرو و پول نداشته باشد عملیات جنگی شروع نخواهد کرد افزود: در کشورهای اطراف ما همچون افغانستان، پاکستان، عراق یا عربستان یکی از عوامل را ندارند یا پول ندارند یا نیرو ندارند پس ما تهدید منطقه‌ای نداریم.

آمریکا نه پول دارد و نه نیرو

طائب به تهدید فرامنطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در تهدید فرامنطقه‌ای آمریکا برای ما حکم دشمن یکه‌بزن را دارد اما این کشور نه پول دارد و نه نیرو دارد؛ آمریکا از نظر نیرو دستش خالی است و نفراتش جنگی نیستند. این استاد حوزه و دانشگاه به اوضاع اقتصادی و ضرورتی آن در حمله نظامی اشاره کرد وگفت: اگر می‌خواهیم اوضاع اقتصادی یک کشور را ببینیم باید لایحه بودجه آن کشور را بررسی کنیم.

طائب ادامه داد: در سال ۲۰۱۲ در آمریکا اوباما لایحه بودجه را ارائه کرد که در آن هزینه سالانه این کشور ۱۸ هزار میلیارد دلار، درآمد آن ۱۴ هزار میلیارد دلار و بدهی سالانه‌اش ۱۶ هزار میلیارد دلار بود.
وی افزود: در مناظره انتخاباتی رامنی و اوباما، رامنی به اوباما گفت تو به اوضاع اقتصادی آمریکا گند زدی و ۱۶ هزار میلیارد بدهی برای این کشور به بار آوردی که امروز ایران آن را به عنوان یک چماق بر سر ما می‌زند اما اوباما در پاسخ به او گفت این بدهی تقصیر من نیست تقصیر نظام آمریکا است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عملیات هشت روزه غزه، حماس اسرائیل را با موشک زد گفت: در آن دوره آمریکا در مدیترانه بود اما برای کمک نیامد چون اگر یک موشک روی ناو آنها می‌افتاد حقوق کارکنانشان دو برابر می‌شد. رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: آنها هرگز جنگ را با ما شروع نمی‌کند، فقط اسرائیل است که می‌خواهد ما نباشیم چون ما نیز از اول گفتیم می‌خواهیم اسرائیل نباشد. وی خاطر نشان کرد: به تعداد استان‌ها و شهرستان‌های ما در اسرائیل کلاهک هسته‌ای وجود دارد و اگر ما را بزند در دنیا به هیچ کس پاسخگو نیست.
وي با طرح این سوال که چرا ما را با این کلاهک‌های هسته‌ای مورد هدف قرار نمی‌دهد پاسخ داد: دلیل این مسئله این است که ما آن را توسط حزب‌الله قفل کردیم.

تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است

وی تاکید کرد: تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است. این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه خودتان را برای فتنه آینده آماده کنید گفت: اعتقاد دارم که رهبری انقلاب ما را برای فروپاشی نظام جهانی آماده می‌کنند چرا که این مسئله بار سنگینی بر دوش ما می‌آورد و کشورها را آویزان ما می‌کند.
طائب افزود: عظمت فتنه به عظمت روسای آن است اما وقتی راس آن شناخته شده و مشخص شد که در پازل آمریکا بازی می‌کند دیگر فتنه‌گر نیست. رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه هاشمی زمانی می‌توانست فتنه برپا کند که شناخته نشده بود خاطر نشان کرد: در دوره‌ای برای هاشمی در سپاه، ارتش و بسیج سخنرانی ترتیب می‌دادند اما امروز کدام بسیج هاشمی را برای سخنرانی دعوت می‌کند؟! طائب با بیان اینکه مهدی هاشمی دیگر نمی‌تواند فتنه‌ ایجاد کند زیرا نباید تصور کرد که با اقتدار از زندان بیرون آمده است گفت: همسر آقای هاشمی وقتی از هواپیما پایین می‌آمد می‌گفت جلوی پای من فرش قرمز پهن کنید اما امروز که دو فرزندش در زندان هستند دیگر نمی‌تواند فتنه‌ای برپا کند.


کد مطلب: 8885

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/8885/طائب-اگر-سوریه-خوزستان-حمله-نظامی-شود-اولویت-دفاع-خواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir