کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کیسه گل شدیم فقط برای کسب تجربه

فارس , 2 شهريور 1394 ساعت 10:36

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران در 3 بازی با دریافت 29 گل به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان داد.


29 گل خورده و یک گل زده نتیجه تیم ملی فوتبال دختران ایران در مسابقات زیر 19 سال آسیا در 3 بازی رسمی است. نتیجه‌ای که از دید خیلی از کارشناسان و مربیان سابق تیم ملی بسیار تعجب‌برانگیز و غیر قابل باور و از دید مربی تیم ملی نتیجه خوبی بوده است!

تیم ملی ایران برای نخستین بار به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کرد و در این دوره با تیم‌های کره‌جنوبی، شمالی و تایلند در یک گروه قرار گرفت. ملی‌پوشان در نخستین بازی خود مقابل کره‌ جنوبی با نتیجه 13 بر صفر مغلوب شدند و در دیدار با کره‌شمالی نیز با با دریافت 9 گل و در بازی سوم با دریافت 7 گل بدون امتیاز از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماندند.

با این نتیجه‌ای که ایران در این از بازی‌ها کسب کرد در واقع ضعیف‌ترین تیم در بین تیم‌های شرکت‌کننده بود به طوری که مریم ایراندوست اعتقاد دارد آبروی ایران زیر سوال رفته است.

تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران برای حضور در این مسابقات بازی تدارکاتی با تیم‌های خارجی نداشت و فقط با برگزاری اردو در داخل کشور راهی چین شد، در حالی که تیم‌های مدعی آسیا که از قضا جزو مدعیان در جهان هم هستند با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی روی تیم‌های پایه راهی این دوره از رقابت‌ها شده‌اند، موضوعی که به نظر می‌رسد اصلا برای مسئولان فدراسیون فوتبال ایران معنایی ندارد.

دغدغه اصلی کفاشیان رئیس فدراسیون در این روزها به بازگشت کی‌روش و مشکلات داوری خلاصه می‌شود و این مشکلات آنقدر بزرگ است که دیگر جایی برای فکر کردن به بانوان باقی نمی‌ماند.

اگرچه می‌توان در نگاهی مثبت حضور دختران در این مسابقات را نوعی کسب تجربه دانست که البته اکبر محمدی مشاور سابق تیم ملی و همچنین عرب‌عامری نایب‌رئیس فدراسیون به این حرف اعتقاد دارند، اما دریافت 29 گل موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

مهناز امیرشقاقی سرمربی تیم ملی ایران اعتقاد دارد: حضور در این مسابقات یک فرصت و تجربه برای بانوان به شمار می‌رود و ملی‌پوشان می‌توانند از نخستین حضورشان برای آینده تجربیات زیادی را بیاموزند.

با نتایجی که تیم ملی ایران در این مسابقات کسب کرد خیلی‌ها اعتقاد داشتند چرا تیم دختران تشکیل می‌شود؟ می‌توان به جای فوتبالی که نتیجه‌ای در آسیا نمی‌گیرد روی فوتسال سرمایه‌گذاری کرد که جزو قدرت‌های قاره کهن به شمار می‌رود؛ سوالی که به شدت واکنش الهه عرب‌عامری را برانگیخت.

وی گفت: اگر فوتبال را جمع کنیم هیچ فرقی برای فوتسال ندارد. دلیل نمی‌شود اگر می‌بازیم تیم را اعزام نکنیم.

اما سوال خیلی از اهالی فوتبال این است، آیا بهتر نیست برنامه‌ریزی مناسبی روی تیم‌های پایه صورت بگیرد تا در آینده در تیم بزرگسالان مشکلی نداشته باشیم؟ آیا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا داشتن دیدارهای تدارکاتی و اردوی برون‌مرزی ضروری نیست؟ آیا نباید با این نتایج نه از بازیکنان و مربی از فدراسیون گله‌مند باشیم که چرا توجهی به فوتبال پایه و بانوان صورت نمی‌گیرد؟

تا کی قرار است به بهانه اینکه می‌دانیم توانایی برابری با قدرت‌های آسیا را نداریم، بی خال تیم‌های پایه شویم و آنها را دست خالی راهی مسابقات کنیم تا علاوه بر کسب چنین نتایج ضعیفی روحیه آنها را نیز تضعیف کنیم؟

همه مردم دنیا می‌دانند ایران پتانسیل زیادی در بخش بانوان در رشته‌های متخلف ورزشی دارد و آنها فقط و فقط به توجه و برنامه مناسب نیاز دارند تا در میادین بین‌المللی خودشان را اثبات کنند.


کد مطلب: 88915

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/88915/کیسه-گل-شدیم-فقط-کسب-تجربه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir