به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۸ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۸۹۴۶۰

جدال اسکارلت جوهانسون با یک نویسنده

گروه فرهنگی: علی رغم شکایت اسکارلت جوهانسون از نویسنده فرانسوی رمان «اولین چیزی که می‌بینم» این رمان سپتامبر آینده در انگلستان منتشر می‌شود.
با وجود شکایت اسکارت جوهانسون بازیگر هالیوودی از گرگوار دلاکورت نویسنده فرانسوی به خاطر سوءاستفاده از نامش و علی رغم میل وی برای باز نشر این اثر به زبان انگلیسی این رمان سپتامبر سال جاری در انگلستان منتشر می‌شود. گرگوارد دلاکورت نویسنده رمان «اولین چیزی که می‌بینم» با نگارش این رمان مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرد. او در این رمان داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند. داستان مردی که عاشق فردی شبیه به اسکارلت جوهانسون می‌شود و ماجراجویی‌های عجیبی را برای آشنایی با او پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که شخصیت زن داستان تنها به لحاظ ظاهری شبیه اسکارلت جوهانسون است.

انتشار این اثر دلاکورت به زبان فرانسه با فروش بیش از ۱۴۰ هزار نسخه از این رمان در بین فرانسوی‌ زبان‌ها همراه شد و حالا قرار است ترجمه انگلیسی این رمان به زودی منتشر و روانه بازار کتاب شود. موضوعی که اسکارلت جوهانسون بازیگر نقش اول فیلم‌های «دختری با گوش‌های مروارید» و «لوسی» را بسیار عصبانی و نگران کرده است.

جوهانسون سال گذشته به خاطر انتشار این رمان از دلاکورت شکایت کرد. او به خاطر سوءاستفاده غیرقانونی از نام و اعتبار و شهرتش شکایت کرد و دادگاه دلاکورت را به پرداخت جریمه ۵۰ هزار یورویی محکوم کرد. جوهانسون در جریان این پرونده به دادگاه گفت که این نویسنده فرانسوی در رمانش ادعاهایی توهین‌آمیزی را در مورد زندگی‌ اش مطرح کرده که غیرقابل باور است.

بازیگر فیلم «دختری با گوشواره مروارید» از قاضی خواست تا فروش این رمان را متوقف و اجازه ترجمه و یا اقتباس از آن برای تولید فیلم ممنوع کند. درخواستی که از طرف دادگاه پذیرفته نشد و قاضی به خاطر توهین آمیز بودن برخی از مطالب منتشر شده در رمان جریمه‌ای برا دلاکورت در نظر گرفت که به جوهانسون پرداخت شد.

آلیرت ناشر این رمان به زبان انگلیسی که قرار است دهم سپتامبر منتشر شود درباره این اثر می‌گوید: این رمان واقعا خواندنی و جذاب است. دلاکورت نویسنده‌ای توانمند است که به راحتی می‌تواند گوشه‌ای از زندگی را بگیرد و درباره آن روایت‌ها و تصویرهای داستانی جذابی برای مخاطب بسازد.
مرجع : مهر