به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۸۹۶۶۲

گشت‌ ارشاد حق‌ تعرض به مردم را ندارد

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه گشت ارشاد حق تعرض به مردم را ندارد،‌ گفت:‌ مشکل از مسافران کیش نیست،‌ تفکر نیروی انتظامی جزیره باید تغییر کند.
حجت‌الاسلام محمدعلی زم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره برخورد نیروی انتظامی با مسافران جزیره کیش و استقرار ون‌های گشت ارشاد در مراکز تفریحی و خرید این جزیره گردشگری، ‌ اظهار کرد: به‌طور قطع، مشکل از مسافرانی که به قصد تفریح به کیش سفر می‌کنند، نیست. وی ادامه داد: باید تفکر حاکم بر نیروی انتظامی جزیره کیش اصلاح شود و راهکارش هم رجوع به قانون است. زم افزود: قانون به صراحت می‌گوید؛ نیروی انتظامی مناطق آزاد باید تابع رییس و مدیریت مناطق آزاد باشد و رییس شورای تامین منطقه آزاد هم رییس منطقه آزاد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه این موضوعات باید به طور جدی مطرح و به آن پرداخته شود، ‌ اظهار کرد: ‌ وقتی در سطح شهر تهران با جمعیت ۱۲ میلیون نفری، دیگر گشت ارشادی وجود ندارد چگونه است که در یک منطقه گردشگری، گشت ارشاد در مراکز تفریحی مستقر شده و با مسافران برخورد می‌کند. وی با تاکید بر اینکه گشت ارشاد حق تعرض به مردم را ندارد، ‌ گفت: مسافران در این جزیره مهمان هستند و برای تفریح به کیش می‌آیند و آمده‌اند که چند روزی دلشان خوش باشد، شایسته نیست که چنین رفتارهایی با مسافران شود. ‌