به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۸۹۷۲۵
ده‌ها کشته و زخمی در 2 انفجار پایتخت یمن

داعش مسئول انفجارهای خونین یمن

گروه بین الملل: شبکه المیادین اعلام کرد که انفجار انتحاری در مسجد مؤید در پایتخت یمن، دست‌کم 32 نمازگزار به شهادت رسیدند که داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.
داعش مسئول انفجارهای خونین یمن
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه العربیه، داعش در توییتر مسئولیت دو انفجار در مسجد موید در شمال صنعاء‌ را برعهد گرفت. این دو انفجار مسجد وابسته به گروه انصارالله را هدف قرار داد. ساکنان اعلام کردند که عامل انتحاری کمربند انفجاری به خود بسته و خود را در میان نمازگزاران در حال خروج از مسجد منفجر کرد. در پی وقوع این انفجار انتحاری که در شمال پایتخت یمن رخ داد، یک خودروی بمب گذاری شده نیز در خارج از مسجد منفجر شد تا افرادی را که به یاری مصدومان انفجار اول شتافته بودند، هدف قرار دهد.

به گفته شاهدان عینی، بمب اول که یک کمربند انفجاری بود، ساعتی پس از اذان مغرب در داخل مسجد منفجر شد و چندین کشته و مجروح بر جا گذاشت اما بمب دوم که در یک خودرو جاسازی شده بود، زمانی منفجر شد که نیروهای امدادگر و مردم برای یاری قربانیان انفجار اول آمده بودند. شبکه المیادین به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت یمن شمار قربانیان این انفجار تروریستی تا این لحظه را دست‌کم 32 شهید و 98 مجروح اعلام کرده است. بنا بر این گزارش، بیمارستان موید که در این منطقه قرار دارد اکنون پذیرای شمار زیادی از مجروحان حادثه است و عملیات انتقال بقیه مصدومان همپنان ادامه دارد.