به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۸۹۷۹۶
مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

نمی‌توان روی موج بیکاری بازی کرد

گروه اقتصادی: مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: رسیدن به هدف‌گذاری 31 میلیون شغل در سال 1400 نیازمند تصمیم یک نقشه جامع و فراهم کردن منابع و زیرساخت‌های مورد نیاز است.
نمی‌توان روی موج بیکاری بازی کرد
علی خدایی اظهار کرد: برای آنکه به اشتغال 31 میلیون نفری در سال 1400 برسیم یک برنامه‌ریزی جامع و اساسی و منابع و زیرساخت‌های لازم احتیاج داریم. وی افزود: البته جمعیت کشور هم تا سال 1400 آنقدر رشد نخواهد کرد که به 31 میلیون شغل نیاز باشد در هر حال باید یک اقدام ملی و جدی برای اشتغالزایی صورت گیرد، زیرا ذهن جامعه از شعار خسته است و توقع عملیات شعاری و بازی با آمار را ندارد. مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل بیکاری با سرمایه‌گذاری حل می‌شود؟ گفت: بحث ما سرمایه‌گذاری نیست و دولت نباید به دنبال سرمایه‌گذاری مالی باشد مگر در گذشته تزریق مالی به بنگاه‌های کوچک و زودبازده نداشتیم. آیا چیزی جز هدررفت نقدینگی و ثروت ملی حاصل شد؟

خدایی با بیان این‌که باید نگرش‌ها به مقوله اشتغال تغییر کند، اظهار کرد: طبعا باید سرمایه‌گذاری محور حرکت کنیم ولی نه سرمایه‌گذاری مالی، بلکه به منابع فکری، ایده‌های دانش‌بنیان و نوآوری توجه بیشتری معطوف کنیم. وی در پایان گفت: دولت قبل از هر چیز باید مشخص کند که قرار است کدام زیرساخت را برای اشتغال فراهم کند و براساس آن به سمت سرمایه‌گذاری و رونق بازار حرکت کند، زیرا دیگر نمی‌توان روی موج بیکاری بازی کرد.
مرجع : ایسنا