به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۸۹۹۲۸

هوشیار زیباری در تهران

گروه سیاسی: سفیر ایران در عراق درباره درخواست کمک منطقه کردستان عراق از ایران برای مقابله با حملات شیمیایی داعش، گفت: این موضوع را در رسانه‌ها شنیده‌ایم اما به طور رسمی این موضوع اعلام نشده است.
هوشیار زیباری در تهران
دانایی‌فر ادامه داد: درعین حال جمهوری اسلامی ایران برای کمک به عراق در تمامی مراکز آن، شمال، جنوب و منطقه مرکزی اعلام آمادگی کرده است و در خصوص مقابله با حملات شیمیایی به طور قطع در صورتی که چنین مساله‌ای باشد، آمادگی کمک در زمینه آموزش و درمان را داریم. وی گفت:‌ ایران تجربیات خوبی در این زمینه دارد، اما از سوی مقامات عراقی و یا منطقه کردستان چنین درخواستی از ما صورت نگرفته است. وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه پیام‌ها و اخباری در شبکه‌های مجازی مبنی بر حمله داعش به مناطق مرکزی شهر سامرا در 48 ساعت گذشته انتشار یافته است، با رد این موضوع، گفت: ما چنین خبری در دست نداریم و چنانچه درگیری‌ها در این شهر شدت یابد به طور جدی آن را دنبال کرده و به ویژه در رابطه با حرمین عسگرین اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

سفیر ایران در عراق خاطرنشان کرد: سامرا برای ورود و زیارت زائران ایرانی ممنوع است چرا که شرایط آنجا مناسب و دارای امنیت لازم نیست و این مساله مدت‌هاست که اعلام شده است و زائران نباید به سامرا رفت و آمد داشته باشند. مسئول روابط خارجی منطقه کردستان عراق روز جمعه هفته گذشته اعلام کرده است که برای مقابله با حملات شیمیایی احتمالی داعش علیه منطقه کردستان خواستار کمک ایران شده‌اند. طی 48 ساعت گذشته در اخباری شنیده شده است که داعش به سامرا حمله کرده و تعداد قابل توجهی از ارتش عراق در این درگیری‌ها شهید شدند و داعش قصد تعرض به حرمین عسگرین را دارد.

سفیر ایران در عراق در ادامه از سفر هوشیاری زیباری به تهران خبر داد و گفت: آقای زیباری عصر روز شنبه به تهران آمده است امروزبا مقامات ایران دیدار می‌کند. همچنین وی از سفر وزیر ورزش و جوانان کشورمان به عراق در روز یکشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در این سفر توسعه همکاری‌های ورزشی دوجانبه و اجرایی شدن یادداشت تفاهم‌ قبلی و تکمیل آن در دستور کار است.
مرجع : ایسنا