به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۸۹۹۹۸

هزینه‌های میلیونی حیوانات خانگی!

گروه جامعه: چند سالی‌ است که نگهداری از برخی حیوانات در منازل مد شده است که هزینه‌های زیادی هم برای صاحبان این حیوانات دارد.
هزینه‌های میلیونی حیوانات خانگی!
«داستان‌های باورنکردنی از خوان گسترده‌ای که برای این حیوانات پهن شده ما را بر آن داشت تا به یکی از مراکز درمانی و خرید و فروش آنها در بالای شهر سری بزنیم. در این مرکز برخی از حیوانات برای مداوا و بعضی برای جراحی زیبایی مانند بینی و گوش آورده شده‌اند. برخی هم خواهان رژیم غذا، واکسن و خوراکی‌های تقویتی هستند.

پسر جوانی که از خودروی مدل بالا پیاده شده همراه با یک سگ فانتزی در بغل وارد می‌شود. می‌گویم: حالش خوب نیست؟ می‌گوید: نه؛ خوشبختانه حالش خوب است. چند روز پیش آورده بودمش تا دندان‌هایش را ارتودنسی کنم. حالا هم آمدم برایش مکمل غذایی بگیرم.
می‌پرسم: ماهانه چقدر پول هزینه نگهداری و تغذیه سگت می‌کنی؟ می‌خندد و می‌گوید: بین800 هزار تا یک میلیون تومان.

- زیاد نیست؟
- نه.
این را می‌گوید و می‌رود تا مکمل غذایی برای سگش بگیرد.
جوان دیگری سگ سیاه پشمالویی در بغل دارد و منتظر دوستش است تا کارشان که راه افتاد بروند. می‌پرسم: اسمش چیست؟ می‌گوید: جسیکا.

- دماغش چرا اینطور شده؟
- راستش یک مقدار دماغش بزرگ بود، مجبور شدم جراحی زیبایی برایش انجام دهم. هر چند هزینه جراحی میلیونی بود اما چون زیبا شده راضی هستم.
- ماهانه برای جسیکا چقدر هزینه می‌کنی؟
- با غذا و دارو و واکسن حدود یک میلیون.
- زیاد نیست؟
- نه، وضع مالی‌مان خوب است. اینکه هزینه‌ای نیست. یکی از دوستانم در تهران برای سگشان که عروسی کرد و کلی میهمان دعوت کرده بود 300 میلیون تومان خرج کرد. گاهی اوقات هزینه عروسی سگ و گربه‌ها و حتی هزینه ختم و دفن آنها بیشتر هم می‌شود.

- می‌دانی خیلی از آدم‌های اطراف ما با وجود توانمندی‌های فراوان و مدارک تحصیلی عالیه لنگ شغل با حقوقی حداقلی حتی زیر یک میلیون تومان هستند؟
- مشکل خودشان است.
- پس وظیفه من و شما چیست؟
چیزی در جواب نگفت.
سراغ طبیب حیوانات می‌روم. دارد به تعدادی سگ و گربه رسیدگی می‌کند. پنج شش سگ و گربه بستری شده‌اند. او توضیحاتی درباره بیماری آنها می‌دهد و می‌گوید: برخی از آنها جراحی شده‌اند.
- یعنی محل دردشان هم جراحی می‌شود؟
- بله.
سپس مرا به سمت رایانه محل کارش هدایت می‌کند و می‌گوید: ببین، مثلا همین سگ را که می‌بینی مبتلا شده بود به زخم بستر و اطلاعاتش در بانک اطلاعاتی این سیستم ثبت شده است.
- هزینه جراحی سگ چقدر است؟
- حدود 17 میلیون تومان. البته ما اینجا تخفیف‌های خوبی به مشتریان می‌دهیم.
- در این مرکز چه خدماتی ارائه می‌دهید؟
- ببین، ما مجوز داریم و در اینجا غیر از خدمات درمانی، دارو و غذاهای مکمل هم عرضه می‌کنیم و البته خرید و فروش حیوانات را هم داریم.در همین حین به چند توله سگ که در گوشه‌ای از آنجا لم داده‌اند اشاره می‌کنم و می‌پرسم: مثلا قیمت آنها چقدر است؟ می‌گوید: قیمت‌ها متفاوت است؛ از یک میلیون و دو میلیون بگیر تا بالا.
- درآمد شما خوب است؟
- راضیم و مشتریان زیادی داریم. این حیوانات اگر در خانه نگهداری شوند ممکن است موجب انتقال بیماری‌های واگیردار و خطرناکی شوند. ما به این حیوانات واکسن می‌زنیم و مشکلی پیش نمی‌آید.»
مرجع : ایلنا