به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۹۰۴۹۹

اسکان مجدد حاشیه نشین‌ها

گروه جامعه: معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح "اسکان مجدد" برای خانه دار کردن ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی در مشهد خبر داد و گفت:‌ این طرح برای رفع معضل حاشیه نشینی در تهران هم تعریف خواهد شد.
محمد سعید ایزدی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جزییات طرح اسکان مجدد،‌ اظهار کرد:‌ بخشی از ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی در شرایط پرخطر مانند حاشیه رودخانه ها زندگی می کنند که وزارت راه وشهرسازی امکانات و مکان های جایگزینی برایشان درنظر گرفته است و این افراد باید اسکان مجدد شوند. وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا در مشهد اجرایی می شود،‌ گفت: در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان خراسان رضوی با حضور شهردار مشهد و استاندار توافقاتی برای اجرای طرح اسکان مجدد انجام شد.

معاون وزیر راه وشهرساری ادامه داد: قرار بر این است به ازای واگذاری زمینی از سوی وزارت راه وشهرسازی به مساحت 350 هکتار در موقعیت مناسب شهر مشهد، 4 هزار واحد مسکونی از سوی شهرداری برای انتقال ساکنان سکونتگاهی غیر رسمی این شهر و حاشیه نشین ها در اختیار ما قرار دهند. ایزدی با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی توسط ستاد فرمان اجرایی امام ساخته شده است،‌ گفت: هنوز جابه جایی و نقل و انتقالات انجام نشده اما این طرح به زودی در مشهد به اجرا می رسد و حاشیه نشین ها اسکان مجدد می شوند. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری تاکید با بیان اینکه مطالعات راه های مقابله با گسترش حاشیه نشینی برای 91 شهرد انجام شده است،‌ گفت:‌ معتقدیم اکثریت سکونتگاه های غیر رسمی را می توان ساماندهی کرد، برخی از سکونتگاه های غیر رسمی را می توان توانمند کرد اما عده ای از حاشیه نشین ها هم نیاز به اسکان مجدد دارند.
مرجع : ایلنا