به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۳ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۹۰۶۶۱
در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت صورت گرفت

ابراز​همدردی​رئیس‌جمهور و اعضای دولت​با بازماندگان​حادثه مکه

گروه سیاسی: هیات وزیران در جلسه‌ای به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور، با ابراز تاسف و تاثر از حادثه دلخراش جان‌باختن و زخمی شدن تعدادی از حجاج بیت‌الله‌الحرام از جمله تعدادی از حجاج ایرانی، برای مجروحان آرزوی سلامتی و شفای عاجل و با خانواده‌ها و بازماندگان آنان نیز ابراز همدردی کرد.
ابراز​همدردی​رئیس‌جمهور و اعضای دولت​با بازماندگان​حادثه مکه
اعضای دولت در ادامه جلسه عصر یکشنبه، آیین‌نامه اجرایی مربوط به یک ماده از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را به تصویب رساندند. این آیین‌نامه بنا به گستردگی اطلاعات موجود در دستگاه‌های اجرایی و لزوم پاسخگویی مناسب در کوتاه‌ترین زمان به درخواست‌های دسترسی به اطلاعات از دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید.

دولت با توجه به اهمیت کنوانسیون تغییرات آب و هوا و الزامات حقوقی آن (حال و آینده) شامل روند انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان و ایران و ضرورت مقابله با گرمایش جهانی و اثرات سوء آن، با پیشنهاد تدوین راهکارهای اقتصادی کم کربن منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضمن تایید ضرورت موضوع، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را موظف کرد که در برنامه ششم توسعه، برنامه اقتصاد کم‌کربن را لحاظ کند. در این جلسه همچنین آیین‌نامه اجرایی کنوانسیون تغییر آب و هوا و پروتکل‌های الحاقی آن اصلاح شد.

با تصویب دولت، مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار بابت تکمیل بیمارستان شهید باهنر کرمان در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کرمان) قرار گرفت. آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح یک ماده از قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نیز به تصویب هیات وزیران رسید. به موجب این آیین‌نامه، هیات نظارت بر اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری و سایر طرح‌های غیرکشاورزی موظف است توسط عوامل نظارتی به صورت مستمر از عرصه‌های واگذار شده بازدید و با بررسی سوابق و طرح مصوب و مفاد قرارداد، بر نحوه اجرای طرح و درصد عملیات انجام شده بر اساس زمان‌بندی و کیفیت اجرای طرح، نظارت لازم را اعمال کند.
مرجع : ایسنا