به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۹۰۷۸۵

قفل‌ چمدان، تازه ترین سوژه هکرها در آمریکا

گروه علمی: با انتشار تصویری از کلیدهای اصلی مورد استفاده اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در فضای مجازی، همه افرادی که دارای چاپگر سه بعدی هستند می‌توانند یک نمونه از این کلیدها تهیه کنند.
قفل‌ چمدان، تازه ترین سوژه هکرها در آمریکا
همه مسافران در آمریکا موظف به استفاده از این کلیدها در حین مسافرت های هوایی هستند. کلیدهای مذکور علاوه بر حفاظت از اموال مسافران کاربردهای امنیتی و ضدتروریستی هم دارند.
زیرا به افسران امنیتی امکان می دهند بدون باز کردن یک چمدان یا قفل هایش درون آن را بررسی کنند. روزنامه واشنگتن پست هفته قبل برای اولین بار تصویری از این کلیدها را در یکی از مقالات خود منتشر کرد و اگر چه به سرعت عکس مربوط به این کلیدها را تغییر داد، اما همین زمان کوتاه برای دست به دست شدن عکس مذکور توسط هکرها و ساخت کلید از روی عکس با استفاده از چاپگرهای سه بعدی کافی بود.

برخی افراد که با استفاده از عکس های مذکور کلیدهای اصلی مورد استفاده اداره امنیت حمل و نقل آمریکا را تهیه کرده اند می گویند این کلیدها را با موفقیت مورد استفاده قرار داده اند. قفل های یاد شده در اکثر فرودگاه ها و بسیاری از فروشگاه های عرضه کننده خدمات مسافرتی در کل آمریکا در دسترس هستند و حال مشخص نیست امنیت ساک ها و چمدان های مردم در فرودگاه های آمریکا چگونه تامین می شود.
مرجع : فارس