به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۹۰۷۹۷
فان خال:

با هیچ‌ تیمی در زمین آیندهوون پیروز نشدم

گروه ورزشي: سرمربی منچستریونایتد تاکید کرد این تیم باید در لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر خودش را ثابت کند.
با هیچ‌ تیمی در زمین آیندهوون پیروز نشدم
هفته نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب (سه‌شنبه) آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها، منچستریونایتد در هلند میهمان آیندهوون است. یونایتدها که فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشتند، در لیگ برتر انگلیس به رتبه چهارم رسیدند و به پلی‌آف رقابت‌های فصل جدید رفتند. آنها در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با حساب هفت بر یک مقابل بروخه بلژیک به برتری رسیدند تا گام به مرحله گروهی بگذارند.

لوییس فان خال که در سال 1995 به همراه باشگاه آژاکس عنوان قهرمانی در اروپا را کسب کرده است، در مورد حضور یونایتدها در لیگ قهرمانان اروپا گفت: باید در زمین مسابقه نشان دهیم می‌توانیم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی، توانایی پیروزی مقابل حریفان را داریم. این یک چالش بزرگ برای ماست. فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس به رتبه چهارم رسیدیم تا بتوانیم در این فصل، به رقابت‌های اروپایی برسیم. رسیدن به رقابت‌های اروپایی، هدف فصل گذشته ما بود. اکنون زمان آن رسیده است که ثابت کنیم شایسته رقابت‌ کردن در این فصل هستیم. باید صبر کنیم و ببینیم. بر این باورم که لیگ قهرمانان اروپا، جایگاه بلندتری نسبت به لیگ انگلیس دارد.

فان خال که باید با تیمی از کشور خودش روبه‌رو شود، از تیم‌های هلندی شناخت خوبی دارد. او در تیم ملی فوتبال هلند در سال 2014 به مقام سوم جام جهانی رسید و از چند بازیکن آیندهوون شناخت خوبی دارد. فان خال در این زمینه هم اظهار کرد: پیشتر سرمربی تیم ملی هلند هم بودم. وقتی به اینجا آمدم، مردم از من امضا می‌خواستند و با من عکس می‌گرفتند. فکر نمی‌کنم اینجا کسی از من بدش بیاید. البته بازی کردن در زمین آیندهوون کار دشواری است. پیشتر، بازی‌های زیادی را در این ورزشگاه با پیروزی پشت سر نگذاشتم. وقتی سرمربی بارسلونا بودم، نتوانستم در این ورزشگاه به پیروزی برسم. وقتی مربی آژاکس هم بودم، نتوانستم مقابل آیندهوون بازی را ببرم. یادم نیست در دورانی که روی نیمکت آلکمار می‌نشستم نیز توانسته باشم آنها را شکست دهم.
مرجع : ايسنا