کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پناهجویان همچنان پشت مرزهای اروپا بلاتکلیف

نشست وزیران اروپایی بی نتیجه پایان یافت

بی بی سی , 24 شهريور 1394 ساعت 12:14

گروه بین الملل: وزرای کشور اتحادیه اروپا در جریان نشستی در بروکسل، نتوانسته اند در مورد تقسیم و جابجایی ۱۲۰ هزار پناهجو میان خود براساس سهمیه بندی اجباری به اجماع برسند.


در عوض اکثریت این کشورها به طور اصولی با این طرح موافقت کردند و قرار است مذاکره در مورد آن در نشست دیگری در ماه اکتبر انجام شود. پیشتر کشورهای اروپایی به طور موقتی، مقررات بازرسی مرزی اعمال کردند که ساعاتی پس از آن بود که آلمان کنترل مرزی با اتریش را شروع کرد. از ساعتی قبل مقررات سخت کنترل مرزی در مجارستان هم شروع شده است. پلیس مجارستان روز دوشنبه یک حصار مرزی برای جلوگیری از ورود هزاران مهاجر که از طریق صربستان وارد این کشور می شوند را کامل کرد. قوانین تازه، امکان استقرار پلیس در طول مرز برای بازداشت افرادی که مهاجر غیرقانونی به حساب می آیند یا سعی دارند از حصار مرزی بگذرند را فراهم می کند.

'همه همراه نشده اند'
لوگزامبورگ که ریاست اتحادیه اروپا را به عهده دارد گفت انتظار می رود که تصمیم امروز وزرا، در جریان نشستی در روز ۸ اکتبر قانونی شود. اما ژان اسلبورن وزیر خارجه لوگزامبورگ در مورد مساله سهمیه بندی گفت "در این مقطع هنوز همه همراه نشده اند."با این حال او افزود که "اکثریت بزرگی" حامی آن هستند و مساله در ماه اکتبر دوباره بررسی خواهد شد. جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان قبل از این نشست فوق العاده در میان کشورهای مخالف سهمیه بندی الزام آور بودند. زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان گفت که کنترل مرزی که روز یکشنبه اعلام شد "نشانه آن است که آلمان به تنهایی نمی تواند به همه پناهجویان جا دهد." اتریش، اسلواکی، لهستان و هلند بعد از آلمان اعلام کردند که کنترل مرزی را تشدید خواهند کرد.

پناهجویان در مرز مجارستان و اتریش
این اقدامات چالشی برای طرح شنگن اتحادیه اروپا در برای تردد آزادانه است، هرچند مقررات اجازه کنترل موقتی در شرایط اضطراری را می دهد. کشورهای اروپایی برای رسیدگی به سیل مهاجران که عمدتا سعی دارند به آلمان و سوئد برسند در تقلا بوده اند. پلیس اتریش گفت روز یکشنبه و دوشنبه به ترتیب ۱۴ هزار نفر و ۷ هزار نفر از مجارستان وارد این کشور شدند. ورنر فیمن صدراعظم اتریش گفته است که نیروهای نظامی عمدتا با هدف ارائه کمک انساندوستانه در داخل اتریش مستقر خواهند شد و در صورت لزوم به مرز اعزام می شوند. بیشتر مهاجرانی که در هفته های اخیر از مجارستان به شمال رفته اند از مناقشه ها، سرکوب و فقر در سوریه، عراق، افغانستان و اریتره می گریزند. بسیاری از آنها از ثبت نام در یونان یا مجارستان خودداری کرده اند چون می ترسند این کار مانع از پناهندگی آنها در آلمان یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا شود. آژانس پناهندگان سازمان ملل پیشتر در روز دوشنبه اخطار داد که پناهجویان ممکن است "در یک وضعیت معلق حقوقی" گرفتار شوند. این آژانس گفت تدابیر مختلف اعلام شده از سوی کشورهای اروپایی "موید نیاز فوری به ایجاد یک واکنش جامع اروپایی است."


کد مطلب: 90806

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/90806/نشست-وزیران-اروپایی-بی-نتیجه-پایان-یافت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir