به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۹۰۸۰۸

تشکیل کمیسیون «عجب» در مجلس!/طنز

گروه سیاسی: مباحثات کمیسیون ویژه بررسی برجام و اظهارات موافقان و مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک در این کمیسیون طی روزهای اخیر، دستمایه مطلبی طنز به قلم آیدین سیارسریع شده است.
آیدین سیارسریع در روزنامه «قانون» نوشت: «این روزها کمیسیون ویژه بررسی برجام سخت مشغول پیدا کردن نقاط ضعف برجام است. تا جایی که سعید جلیلی یک هفته است به مجلس نقل مکان کرده و به علیرضا زاکانی گفته: من تو اون فضای خالی پشت صندلی لاریجانی خوابیدم، هر وقت نیاز شد بیدارم کنین. کمیسیون هم به حسب ضرورت آقای جلیلی را صدا می‌کند تا بیاید و به ابهامات پاسخ بدهد. ایشان هم می‌آیند و اثبات می‌کنند که در دوره‌ای که مذاکره به عهده ایشان بوده آمریکا از شرمندگی می‌خواسته خودش را تحریم کند ولی تیم مذاکره‌کننده آن زمان مرام گذاشته و گفته: داداش نیازی به این کارها نیست. فقط کل تحریم‌های ما رو لغو کن، به هسته‌ای ما هم کار نداشته باش. آنها هم با اشک ندامت داشتند امضا می‌کردند که یهو تیم مذاکره‌کننده عوض شده و همه چی به باد رفته.

اکثریت اعضای کمیسیون که از برادران دلشوره‌دار مجلس هستند در حین توضیحات آقای جلیلی کار بسیار سختی دارند. آنها لذت می‌برند ولی نشان نمی‌دهند که واقعا از سخت‌ترین کارهای دنیاست. مثل این است که موقع گل زدن تیمتان در فینال جام باشگاه‌های اروپا استایلتان حمیدرضا صدر باشد، واکنشتان واکنش گزارشگر شهرستانی که تیم شهرش گل خورده: یک موقعیت و متاسفانه توی دروازه. اما صداهایی که توسط دستگاه درون‌سنج ما از صداهای درونی این عزیزان به ثبت رسیده چیز دیگری می‌گوید. دستگاه درون‌سنج این صداها را از درون اکثریت اعضای کمیسیون بررسی برجام در حین نطق جلیلی و همکاران به ثبت رسانده است: «بگو سعید! ادامه بده»، «از آلماتی دو بگو»، «اووووعه اوعه اوعه اووووعه (بله، از یکی هم صدای ورزشگاه می‌آمد).»

با این حال من فکر می‌کنم بعد از بررسی کامل برجام در کمیسیون ویژه هم آقای جلیلی دوباره نقل مکان نکند و همان مجلس بماند. یک جایی هم برایشان همان پشت صندلی آقای لاریجانی درست کنند و یک کمیسیون هم تشکیل بدهند به نام عجب (مخفف عباسی، جلیلی، باقری) که اگر کسی خدای نکرده در مجلس از دولت دفاع کرد سریع بیایند و بگویند: عجب! دوره قبل که بهتر بود. بعد دوباره بروند پشت صندلی آقای لاریجانی بخوابند تا دفعه دیگر که کسی از دولت دفاع کرد. ولی آیا اینها مشکل مملکت است؟ آیا مشکل مملکت ما موی جوانان است؟ برجام است؟ کنگره آمریکاست؟ افت شاخص بورس است؟ تهاجم فرهنگی غرب است؟ تهدید خارجی است؟ خیر! تهدید داخلی است. احمدی‌نژاد می‌خواهد بیاید. یعنی یکی از نزدیکان ایشان در مصاحبه با یک سایت اعلام کرده که ایشان می‌آید. البته میزان ریشترش را هنوز مشخص نکرده‌اند که امیدواریم مرکز لرزه‌نگاری دست به کار شود. دوستان از الان هر چی پتو، چادر، کنسرو، دارو، دلار، دکل، تپه تمیز دارند، بفرستند به تهران چون می‌گویند مرکزش از تهران است و البته بعد به تمامی نقاط تسری پیدا می‌کند. لذا از مجلس عزیز خواهشمندیم فعلا برجام را بی‌خیال شود؛ مسائل دیگری را در اولویت خود قرار دهد! با عرض شرمندگی فراوان.»