به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۹۰۸۰۹
حمایت اتاق بازرگانی از کارآفرینان نسل جوان

ارزیابی رییس اتاق بازرگانی از کمپین نخریدن خودرو

گروه اقتصادی: رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است نخریدن خودروهای داخلی در واقع واکنشی به یک پدیده اقتصادی است. باید بپذیریم نقایصی در صنعت خودروسازی وجود دارد اما راه مقابله با این نقایص کتمان کردن این صنعت نیست بلکه ریشه‌یابی این مسائل است و تولید‌کنندگان هم باید بپذیرند "پایبندی به اصل مشتری‌مداری" مهم‌ترین موضوع است.
ارزیابی رییس اتاق بازرگانی از کمپین نخریدن خودرو
مسعود خوانساری - امروز - سه شنبه - در ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در هفته‌های گذشته شاهد حضور هیات‌های خارجی و رفت‌وآمدهای زیادی بودیم؛ به گونه‌ای که در این زمینه برنامه‌ریزی از دولت و اتاق‌های بازرگانی سلب شده بود.

10 کشور اروپایی دیگر به ایران می‌آیند
وی ادامه داد: تاکنون هشت هیات اروپایی به کشور آمده‌اند و قرار است و طبق برنامه‌ای که ارائه شده حدود 10 کشور اروپایی دیگر به کشورمان سفر کنند. این اتفاق جای باعث خرسندی است و جا دارد که از دولت تدبیر و امید برای ایجاد این فضا تشکر کنیم. رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: البته باید توجه داشته باشیم که این اتفاق تنها یک روی سکه است. مطمئنا اتاق بازرگانی باید نقش مهمی در این رفت‌وآمد هیات‌های تجاری به عهده بگیرد، اتاق بازرگانی در این زمینه مسئولیت دارد و باید برنامه‌ریزی صحیحی برای پذیرایی هیات‌های خارجی انجام دهد تا بتوان از فرصت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

خوانساری با اشاره به سایر وظایف اتاق بازرگانی در زمینه تعامل با هیات‌های تجاری تجاری عنوان کرد: وظیفه دیگر اتاق بازرگانی شناسایی ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری است. همچنین اتاق باید موانعی که سر راه سرمایه‌گذاری قرار دارند را شناسایی کند، از سوی دیگر وظیفه دولت این است که در برنامه‌ریزی‌های خود مخاطب اصلی را اتاق‌های بازرگانی قرار دهد و نباید به دنبال بزرگ‌تر کردن شرکت‌های دولتی باشد. وی ادامه داد: همچنین با توجه به سند اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده است، دولت باید فضای کسب‌وکار رقابتی ایجاد کند و حقوق مالکیت را تضمین کند تا تجارت آزاد حاکم شود، در این صورت این امیدواری وجود دارد که با مشارکت بتوان در بازار‌های بین‌المللی سهیم شد.

رییس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع راه‌اندازی کمپینی که برای نخریدن خودروهای داخلی شکل گرفته است، اشاره کرد و گفت: نخریدن خودرو در واقع واکنشی به یک پدیده اقتصادی است، البته بخش خصوصی همواره مظهر نگاه نقادانه و کارشناسی بوده و بر این باور است که باید با متانت و کار تخصصی به مسائل پاسخ داده شود و چنین اتفاقاتی نیاز به ریشه‌یابی دارد.

حمایت اتاق بازرگانی از کارآفرینان نسل جوان
خوانساری اضافه کرد: باید بپذیریم نقایصی در صنعت ما از جمله صنعت خودرو وجود دارد اما راه مقابله با این نقایص کتمان کردن این صنعت نیست بلکه ریشه‌یابی این مسائل است. البته باید به این موضوع نیز توجه شود که صنعت خودرو صنعت پیشرویی در کشور است اما مهم‌ترین موضوعی که همه تولید‌کنندگان باید آن را بپذیرند پایبندی به اصل مشتری‌مداری است. وی به یکی از برنامه‌های جدید اتاق بازرگانی برای کارآفرینان اشاره کرد و گفت: موضوع مهم دیگر که اتاق بازرگانی آن را دنبال می‌کند حمایت از کارآفرینان نسل جوان کشور است. مطمئنا نسل جوان از نشاط و انرژی زیادی برخوردار است که می‌تواند فضای اقتصادی کشور را تغییر دهد. ما در اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد فضایی هستیم که نسل جوان خلاق ایده‌های خود را بیان کند و زمینه برای فعالیت آنها فراهم شود.
مرجع : ایسنا