به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۹۰۸۳۱

آمادگی کمیسیون برجام برای حضور آمانو

گروه سیاسی: نایب رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون آماده حضور یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای گزارش به نمایندگان است.
حجت الاسلام و المسلمین وحید احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: علیرضا زاکانی رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام در نشست امروز برای حضور یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این کمیسیون اعلام آمادگی کرد. وی تصریح کرد: زاکانی در این نشست بیان کرد که همانطور که آمانو به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می رود تا درباره نحوه نظارت بر برنامه هسته ای ایران در چارچوب توافق وین به سناتورها توضیح دهد در کمیسیون ویژه برجام مجلس نیز برای پاسخ به سوال نمایندگان حضور یابد. یازدهمین نشست کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی صبح سه شنبه با حضور محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده و مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری برگزار شد.

قرار است در این نشست که حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه نیز حضور دارد تیم دولت و اعضای کمیسیون ویژه مجلس در این جلسه ابعاد اقتصادی برجام را بررسی کنند. مسوولان امنیتی کشور از جمله وزیر اطلاعات، مسوولان دفاعی و نظامی کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در این کمیسیون حضور می یابند. همچنین علی اکبر ولایتی قرار است صبح چهارشنبه در کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور یابد و بعد از ظهر این روز نیز تعدادی حقوقدان بین الملل در این کمیسیون حضور می یابند.
مرجع : ایرنا