به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۹۰۸۵۴
رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ:

خاورمیانه در آستانه انفجاری بزرگ است

گروه بين‌الملل: رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ معتقد است که غرب مدت‌ها به سوریه بی‌توجه بوده و اکنون باید به اقدامی عملی دست زند.
ولفگانگ ایشینگر در گفت‌وگویی با روزنامه آلمانی "مونشنر مرکور" از جمله خواستار تعهد نظامی آلمان در جنگ داخلی سوریه شد. او گفت: «استراتژی ما در بحران سوریه فقط هنگامی قابل اعتماد است که با گزینه‌های عملی نظامی قابل اعتماد همراه باشد». به گفته ایشینگر، اتحادیه اروپا باید این توانایی را داشته باشد که در مورد مسائلی چون منطقه تحت حفاظت برای میلیون‌ها آواره در سوریه به طور جدی صحبت کند.به عقیده او بدین منظور باید با ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها درباره امکان منطقه پرواز ممنوع در سوریه و اطراف آن گفت‌وگو کرد.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ افزود: «هر کس برای دستیابی به این هدف اقدام نکند، نباید تعجب کند که صدها هزار یا حتی میلیون‌ها پناهجو به کشور ما بیایند». به باور ایشینگر، بی‌عملی غرب در قبال سوریه پیامدهای دراماتیکی داشته است و اکنون این منازعه با "صدایی مهیب جلوی در خانه ما فرود آمده است". این کارشناس نظامی خاطر نشان می‌سازد که اروپا باید برای حل بحران سوریه با روسیه و ایران هم گفت‌وگو کند. ایشینگر در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی یادشده تصویر تاریکی از خاورمیانه ترسیم می‌کند. به باور او "کل منطقه خاورمیانه در آستانه انفجاری بزرگ قرار دارد". خطر گسترش بی‌ثباتی بزرگ است و مدتهاست زمان آن فرارسیده که اروپا نه فقط "گام‌های دفاعی" برداشته، بلکه به "ابتکار دیپلماتیک بزرگی" دست بزند.
مرجع : دويچه وله