به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۹۰۸۸۳

علوی: در یک فضای‌ عزتمند مذاکره‌ کردیم

گروه سیاسی: وزیر اطلاعات عصر دیروز (سه‌شنبه) برای بررسی ابعاد امنیتی توافق هسته‌ای در جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام حضور یافت.
علوی: در یک فضای‌ عزتمند مذاکره‌ کردیم
سید حسین نقوی حسینی درباره‌ جلسه روز گذشته اظهار کرد: در قسمت اول جلسه مسئولین دفاعی - نظامی مهمان کمیسیون بودند و دو محور اصلی بحث مربوط به فعالیت‌های موشکی و نظامی در چارچوب برجام و قطعنامه و همچنین بازرسی‌ها و کانال خرید و تاثیر آن بر فعالیت‌های نظامی و دفاعی بود. به گفته‌ی وی، در این جلسه این مسائل از دو نگاه درون متنی و برون متنی مورد بررسی قرار گرفت و تهدیدها و فرصت‌های برجام و اسناد ضمیمه آن در زمینه‌ی مسائل دفاعی نظامی تجزیه و تحلیل شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام با اشاره به حضور علوی وزیر اطلاعات و همکاران وی در جلسه کمیسیون برای بررسی عمده‌ترین مباحث امنیت ملی و مناسبات برجام با آن اضافه کرد:‌ آقای علوی گفت که مذاکرات به معنی داد و ستد است و لذا تمرکز صرف روی داده‌ها یا ستادها درست نیست. ما در یک فضای عزتمند و در چارچوب منافع ملی مذاکره کرده‌ایم و صرفا هم مذاکره هسته‌ای داشتیم. نقوی حسینی همچنین گفت که وزیر اطلاعات بر لزوم استفاده از فرصت‌های ایجاد شده تاکید کرده و گفته که نباید جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببریم چرا که در این صورت در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.
مرجع : ایسنا