به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۹۰۹۶۴
عضو مجلس نمایندگان آمریکا:

توافق اتمی با ایران جهان را امن‌تر می‌سازد

گروه بين الملل: عضو مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله ای در روزنامه "دیترویت دیلی پرس" به تشریح دلایل خود برای حمایت از معامله اتمی با ایران پرداخته است.
دن کیلدی، با اشاره به این که هدف مذاکرات بین قدرت های جهانی و ایران، بازداشتن کشور از تولید تسلیحات اتمی بوده است، می گوید پس از "مطالعه دقیق، ملاقات با کارشناسان مستقل، حضور در جلسات محرمانه، شنیدن نظریات رای دهندگان و تعامل با مقامات دولت" یقین دارد توافق هدف مورد نظر را تامین می‌کند.

دن کیلدی یادآور می شود از زمان انتخاب به نمایندگی مجلس، فعالانه در مسائل مربوط به ایران درگیر بوده است و می گوید توافق "ایران را بازیگر خوبی در صحنه جهانی نمی سازد. همچنین به این معنا نیست که می توان به آن اعتماد کرد. این توافق مانند هر معامله دیگری کامل نیست اما بدون آن ایران می تواند ظرف چند ماه بمب بسازد. با توافق، مسیرهای ایران برای رسیدن به بمب بسته قطع می شود." دن کیلدی به ابزاری که در توافق برای مقابله با تخلفات احتمالی ایران در نظر گرفته شده می پردازد و می گوید حمایت از توافق به این معنا است که آمریکا هماهنگ با متحدان خود به دیپلماسی ادامه خواهد داد، توافق جهان را مکانی امن تر می سازد و موضع آمریکا در جهان را تقویت می کند.