به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۷ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۹۱۰۰۱
تدفین در قطعه شهدا

پیکرهای زائران به وطن بازگشت

گروه جامعه: اجساد زائران ایرانی کشته شده در حادثه مکه، صبح امروز (جمعه 27 شهریور) در فرودگاه مهرآباد تهران در تابوت‌هایی مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.
پیکرهای زائران به وطن بازگشت
اجساد هفت تن از 11 زائر ایرانی جان‌باخته در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، صبح امروز با آخرین پرواز ایرانی که به عربستان رفته بود، به کشور منتقل شد. این پرواز ابتدا در شهر مشهد فرود آمد و اولین جسد را که متعلق به خراسان جنوبی بود تحویل داد.


هواپیما سپس در فرودگاه مهرآباد 6 جسد دیگر را در میان استقبال خانواده‌هایشان و نمایندگانی از سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید تحویل داد. پیکر «ولی اسمعیلی» در خراسان جنوبی تحویل داده شد و پیکرهای «محمد مجلسی» از تهران، «سیف‌الله اسدی مینا» از همدان، «حسن قاسمی درآباد» از تهران، «محمدجعفر فلاح» از اصفهان، «احمد حاتمی کلشتری» از تهران و «علیرضا عامری» از سمنان برای شست‌وشو و کفن کردن به بهشت زهرا (س) منتقل شدند.

سه تن از این اجساد در تهران و سه جسد دیگر در سمنان، همدان و اصفهان خاکسپاری خواهند شد که پس از شست‌وشو، همراه خانواده‌هایشان به شهرستان رهسپار می‌شوند. اجساد زائران ایرانی متعلق به استان تهران در قطعه 50 شهدا دفن می‌شود. همچنین نماینده بنیاد شهید حاضر در این مراسم اعلام کرد، با اداره‌های بنیاد شهید دیگر استان‌ها هماهنگ می‌شود تا اجساد در استان‌های سمنان، اصفهان و همدان نیز در قطعه شهدا خاکسپاری شوند. این در حالی است که این زائران جان‌باخته هنوز شهید تلقی نشده‌اند.

سه جسد زن که اخیرا اعلام شد متعلق به زائران ایرانی جان باخته در حادثه مکه بوده، هنوز به کشور منتقل نشده‌اند. معاون حج و زیارت پیشتر به ایسنا اعلام کرده بود شناسایی و پیگیری حقوقی این اجساد همچنان ادامه دارد. نحوه تشییع اجساد بعد از شست‌وشو در بهشت‌زهرا (س) ازسوی سازمان حج و زیارت به خانواده‌های قربانیان سپرده شده است.
مرجع : ایسنا