به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۱
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۹ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۹۱۱۶۴

شرط آمانو برای حضور در جلسه برجام

گروه سیاسی: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرطی را برای حضور در جلسه کمیسیون ویژه برجام تعیین کرده است.
شرط آمانو برای حضور در جلسه برجام
یوکیو آمانوکه به تهران سفر کرده و قرار است در جلسه بعد از ظهر امروز ( یکشنبه ) کمیسیون برجام حضور یابد پیش از این حضور در این جلسه شرط کرده که جلسه بدون حضور دوربین های تلویزیونی برگزار شود. ظاهرا بر اساس توافق صورت گرفته قرار است تصویربرداران برای دقایقی از این نشست چند شات تصویر ضبط کنند و بعد از آن از جلسه خارج شوند. منصوری آرانی عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام به خبرنگار پارلمانی گفت: در جلسات این چنینی معمولا طرفین پروتکلی را تنظیم می‌کنند و در مورد نحوه انعکاس رسانه‌ای نشست که به شکل پخش زنده،‌ ضبط کامل تصویر و یا عدم پخش آن به توافق می‌رسند.

به گفته وی، این توافق باید پیش از حضور طرفین انجام شود و احتمالا اینکه قرار است فقط تصویر کوتاهی از این نشست گرفته شود و بعد خبرنگاران از جلسه خارج شوند جزئی از پروتکل بوده است. وی حضور آمانو در جلسه کمیسیون برجام را فرصتی برای انتقال دیدگاه‌های ملت ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان و تاکید کرد: باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

این عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در پایان با بیان اینکه نشست اعضای کمیسیون برجام با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است در تالار آیینه مجلس برگزار شود گفت که هیچ نماینده‌ای غیر عضو کمیسیون برجام در این جلسه حضور نخواهد داشت.  جلسات پیشین کمیسیون برجام با حضور تیم های فعلی و پیشین مذاکره کننده هسته‌ای توسط دوربین‌های صدا و سیما ضبط و بعدا از شبکه خبر پخش می‌شد اگرچه صدا و سیما در زمان حضور تیم اقتصادی دولت و جلسات بعدی کمیسیون اعلام کرده بود که برای پوشش اخبار کمیسیون برجام به گزارش‌های خبری اکتفا خواهد کرد و آن‌ها را به شکل کامل ضبط و پخش نمی‌کند. معمولا جلسات این چنینی آمانو از جمله حضور وی در کنگره آمریکا بدون حضور خبرنگاران و تصویربرداران برگزار می‌شود.
مرجع : ایسنا