به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۹۱۲۶۶
تعداد انگشت شمار رسانه‌های اصلاح‌طلب

پربیننده‌ترین سایت‌های خبری+جدول

پربیننده‌ترین سایت‌های خبری+جدول
گروه سياسي: برخی تصور می‌کنند که فضای مجازی همیشه بیش از هر جریان سیاسی در اختیار اصلاح‌طلبان و حامیان اصلاحات بوده است اما واقعیت این است که سایت‌های خبری و تحلیلی اصولگرا خصوصا در چند سال دولت احمدی‌نژاد، به واسطه حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم، فضای مجازی فارسی را به تسخیر خود درآورده بودند. با بررسی رتبه‌های الکسای سایت‌های خبری به وضوح مشخص می‌شود که تعداد رسانه‌های اصلاح‌طلب در بین سایت‌های پربازدید درجه یک، انگشت شمار است.

به گزارش سايت «پویش»، اکنون رسانه‌های اصلاح‌طلب در رقابتی منصفانه‌تر به لحاظ کیفی و کمی وضعیت بهتری را نسبت به سال‌های گذشته به دست آورده‌اند. پس از انتخابات 24 خرداد، گشودگی نسبی فضا، موقعیتی را ایجاد کرد که باعث رشد سایت های اصلاح طلب و همچنین ایجاد تعداد بیشتری از رسانه‌های نزدیک به اصلاح طلبان در فضای مجازی شد.

در جداول زیر پرمخاطب‌ترین سایت‌ها و خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرا به ترتیب در لیست‌های مشخص معرفی شده‌اند. «پویش» این رده بندی را با توجه به رتبه‌های الکسا انجام داده است که به نوعی معتبرترین مرجع جهانی در این زمینه محسوب می‌شوند. مطابق آمار الکسا، پایگاه خبری تحلیلی پویش به عنوان یک رسانه مستقل اصلاح‌طلب که توسط جمعی از جوانان اصلاح‌طلب اداره می‌شود، در بین سایت‌های خبری اصلاح‌طلب کشور رتبه چهارم را دارد.

گفتنیست که در این جداول، سایت‌های منطقه‌ای و استانی در نظر گرفته نشده و صرفا رسانه‌هایی که به صورت سراسری به انتشار خبر و تحلیل در حوزه سیاست داخلی ایران می‌پردازند لحاظ شده‌اند.



بيتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۰۸:۳۷
بهار نيوز حرف نداره من که عاشقتم (323155)
غیرت به خواب رفته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۰۸:۵۹
جناب آقای علم الهدی آیا باغهای شاندیز و طرقبه جزو محدوده ی حرم مطهر نیست؟ (323157)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۰:۰۹
سایتهای پایداری رو هم میزاشتید میخندیدیم (323164)
شهرام26
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۱:۱۷
جالبه که اگر خیلی از سایتها را با هم باز کنید از لحاظ محتوی انگار یک سایت باز کردید. (323173)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۳:۰۶
انتخاب که اصلاح طلبه چرا اونجا نوشتینش (323187)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۳:۳۳
خدایش سایت های اصلاح طلبان یه چیز دیگست
ممنونیم بهار نیوز (323193)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۲۱:۴۶
البته شرایط مالی هم خیلی تآثیر گذاره، هر چه تعداد افراد تحریریه بیش تر باشه و خبر های بیش تری تولید بشه، مخاطب پایگاه خبری هم بیش تر می شه. (323222)