به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۹۱۲۷۰
نامه‌‌ی منتشر نشده دعاگو خطاب به روحانی؛

ریاست‌جمهوری شما پاداش خدا به هاشمی است

ریاست‌جمهوری شما پاداش خدا به هاشمی است
گروه سياسي: مرحوم حجت‌الاسلام محسن دعاگو، امام جمعه فقید شمیرانات، در آخرین روزهای حیات خود نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نوشت که هیچ گاه مجال انتشار نیافت، اکنون فرزند حجت‌الاسلام دعاگو در اولین سالگرد درگذشت این عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، متن این نامه را که بر روی تخت بیمارستان نگارش شده، منتشر کرده است.

دعاگو در این نامه تاکید کرده است که انتخابات 24 خرداد نشان داد جریانی که با دروغ‌پردازی، حریم‌سوزی و حرمت‌شکنی در عرصه‌‌های فریب‌کاری می‌درخشد و با اجرای پروژه تضعیف و تخریب به قدرت می‌رسد، با طنین نفرت و نفرین از دلها پاک می‌شود و با خشم خدایی و تاریخی ملت روبرو می‌گردد. متن نامه منتشرنشده حجت‌الاسلام دعاگو به حجت‌الاسلام روحانی، رئیس جمهوری که توسط خبرگزاری ها منتشر شده، به شرح زیر است:

بسمه تعالی
برادر گرامی جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری
سلام علیکم
ضمن تبریک سالگرد انتخاب جنابعالی توجه شما را به نکات ذیل جلب می نمایم.
1-تبدیل اعتدال‌گرایی به فرهنگ عمومی و انزوای جریان تندروی و انحراف‌گرایی را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و حضرتعالی تبریک می‌گویم.
2- ریاست جمهوری شما تحقق راستین حماسه سیاسی و پاداش خدا به عقلانیت و پایداری هاشمی رفسنجانی و همه اعتدال گرایان ایران اسلامی بود.
3- استقبال کم‌نظیر ملی از حضرتعالی نمودار پایبندی ملت رشید ایران به اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی به عنوان دو باور دینی و دو ضرورت فرهنگی و اجتماعی است. مردم به گروه‌های سیاسی اتکاء و اعتماد چندانی ندارند و خط‌کشی‌های جناحی و جریانی را نمی‌پسندند.
4- انتخابات 24 خرداد نشان داد جریانی که با دروغ‌پردازی حریم‌سوزی و حرمت‌شکنی در عرصه‌‌های فریب‌کاری می‌درخشد و با اجرای پروژه تضعیف و تخریب به قدرت می‌رسد با طنین نفرت و نفرین از دلها پاک می‌شود و با خشم خدایی و تاریخی ملت روبرو می‌گردد.
چارچوب خدمتگزاری و عزت و اقتدار آفرینی دینداری، میثاق‌گرایی و توجه بنیادی به منافع و مصالح ملی است. هیچ کس در هیچ شرایطی و با هیچ بهانه ای حق ندارد برای توجیه ضعفهایش از آیین مدنی و رهبری دینی هزینه کند.
اطمینان دارم با شناختی که از حضرتعالی وجود دارد دولت تدبیر و امید از گرایش به لیبرالیسم، سکولاریسم و تعرض به ساختار قانون اساسی پاکیزه می‌ماند و از آفرینش و افزایش عزت، اعتبار و اقتدار روز افزون ملی باز نمی‌ایستد.
توفیق کم نظیر نقش آفرینی در حماسه سیاسی ملت و اعتماد شایسته مردم به روحانیت را قدر بدانیم و از همه سرمایه‌های دینی و ملی برای پیشبرد طرح و برنامه‌های رشد و توسعه هماهنگ و همه جانبه بهره‌برداری شایسته نمایید. امیدوارم با تکیه شایسته به میثاقهای دینی و ملی، اطاعت از رهبری و جلب کمک حمایت اقشار ملی در پیشبرد اهداف آرمانی و آرمانهای ارزشی بیش از پیش موفق باشید. محسن دعاگو

بابک یگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۰۹:۰۳
روحشان شاد
حق و حقیقت حتی بعد از مرگ هم برای انسان یادگاری خوبی است و دروغ و شیادی حتی در زمان حیات هم برای انسان لباس زیبایی نمی سازد. (323158)
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۳:۳۷
نتایج انتخابات مجلس دهم : دکتر محمد رضا عارف 7,180,000 رای _ دکتر شکوری راد 1,427,000 رای _ خانم آذر منصوری 1,073,000 رای (323194)
مهیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۰۹:۳۶
خدا رحمت کنه حجت الاسلام مرحوم دعا گو رو که همواره در جهت احقاق حقوق ملت صحبت کردند (323162)
امیرسام متوسلیان رفیق فاب امین
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۰۹:۵۱
خدا از سر تقصیرات همه مسلمین بگذره!!! (323163)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۰:۱۶
ای کاش همه امامان جمعه وسایر مقامات وشخصیت های ملی مانند مرحوم مغفور دعایی بجای دغدغه جناحی وگروهی دغدغه ملی ومنافع ملی را داشتند
روحشان شاد (323165)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۰:۳۷
آهان یعنی اگه مثلاً روحانی در انتخابات بعد رأی نیاره معنیش اینه که خدا هدیه اش رو از هاشمی پس گرفته ! یعنی فقط انتخاباتی که نتیجه اش باب میل حاج أقا باشه سالم و هدیه ی خداست ولی در غیر این صورت ناسالمه و لابد تقلّب شده ! لابد مهدی هاشمی هم هدیه ی خدا بوده به ملّت !
من واقعاً متأسّفم بخاطر این نوع منطق و حرف زدن و اظهار نظرها ! (323169)
نويد از شيراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۲:۴۱
ايراني عزيز اي كاش در كشور ما در شرايط معمول (از گذشته تا كنون) فرزند يكي از سردمداران كشور در سطح هاشمي رفسنجاني به مجازات آنهم كمتر از اين رسيده بود. دو دختر و پسر هاشمي در دادگاه محاكمه شده و به زندان رفته اند نمونه مشابهي سراغ ندارم. اگر هست عنوان نماييد. (323183)
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۲۳:۳۳
اقا ایرانی چه خبر از صندوق سازی هنوز داریش؟ (323228)
نیوشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۰:۴۷
روحش شاد (323170)
نیوشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۰:۴۷
روحش شاد.عالم واقع بینی بود (323171)
-----
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۱:۱۱
ای کاش همه امام جمعه هااندیشه های مرحوم دعاگوراداشتند (323172)
دانشجو
Singapore
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۱:۴۱
خدا رحمتش کند، یک جمله گفت که خلاصه کل وقایع بود : فتنه یک سر بیشتر نداشت و آن هم احمدی نژاد بود. (323175)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۲:۰۸
خداي باري تعالي اين مرد بزرگ و ديگر مردان بزرگ ايران زمين را كه در زمان زنده بودذنشان حرفهايشان حرف دل مردم بود و به همين خاطر در بعد از وفاتشان نزد اذهان عمومي آحاد ملت زنده اند و روز ي ميخورن را رحمت نمايد امثال مرداني ...... (323177)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۲:۲۴
اگر ائمه جمعه مثل مرحوم دعاگو واقع بین بودند و حقایق را بی تعارف بیان میکردند شاید آدمی مثل احمدی نِژاد دامن کشور را نمیگرفت خداوند ایشان را رحمت کند که انسان واقع بین بود متن نامه گویا ذهن راستین ایشان است (323179)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۲:۳۰
خداوند ایشان را بیامورزد.ولی بنظرم دولت تدبیر نمی تواند گره از مشکلات اقتصادی بگشاید.دلار که داره3750میشه.خودرو که قیمتش کاهش پیدا نمیکند.حامل های انرژی که مدام گران می شوندو هزاران مورد دیگر...یه سوال که مطرح است این است که چطور سایر کشورها مثلا همین عراق وترکیه تونستند مسیر توسعه و رفاه اقتصادی برای ملت های خود را بیابند ولی ما نمی توانیم اصلا چرا در اقتصاد ایران کاهش تورم وجود ندارد ویا حداقل4سال تورم ثابت نمی ماند؟چرا کشورهای همسایه می توانند ولی دولت ما نمی تواند؟ (323180)
محف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۲:۳۱
برای این نام هاشمی رو اورده چون بی حرمتی زیادی بهش کردن واین دورازانصاف بود (323181)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۲:۴۴
احمدی نژاد هم هدیه خدابه مصباح و علم الهدی و بقیه بیوده و خدا میخواست بهشون ضد حال بزنه هدیه رو ازشون گرفت. (323184)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۲:۵۵
هدیه روحانی به ملت هم دلار3750تومنی و پراید22میلیونی و بنزین1000تومانی و نان1500تومنی با وجـــــــــــــــــــــود لغو تحریم ها.بهار منتشر کن اسم خودتو در بین سایت های معتدل قرار داده اید؟ (323185)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۲۲:۱۴
قیمت پراید رو که هاله نور رسوند به زانتیا
گنه کرد در بلخ اهنگری... (323225)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۲۳:۳۷
شرمندم اینها رو که میفرمایی قبل از اقای روحانی به همین قیمت بودند هنوز هم دولت اقای روحانی هست و فرار نکرده مطمئن باش ارامش به اقتصاد بر می گرده
یه چیز مهمترم اینکه اگه دلار یا پراید قیمتش کم بشه دولت ضرر میکنه یا افراد دیگه (323229)
ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۳:۲۹
حالا اگه همین حرفو اونوریا بگن تیتر میکنید.... پاداش خدا...... (323190)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۳:۳۰
اي كاش همه امامان جمعه مانند اين مرحوم كمي به فكر اين مردم وكشور بودند ومصالح ملك وملت را فداي بازي هاي جناحي خودشان نمي كردند (323191)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۳:۴۷
چرا فکر میکنین مردم به روحانی بودن اقای
روحانی رأی دادن؟این فکر ۱۰۰٪نه ولی۹۵٪اشتباهه. (323196)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۵:۱۸
خدا بیامرزدش اگه بود و دلار 3500تومنی و وضعیت رکود کامل این روزها رو می دید (بورس-مسکن-خودرو و ....)،فکر می کنم در نوشتن نامه تامل می کرد.ما با آدم ها و اسم ها مشکل نداریم ما دنبال بهبود معیشت و زندگیمون بوده و هستیم.هر کی بیاد و وضعمون رو خوب و خوبتر کنه قبولش داریم حالا می خواد اومدن این فرد پاداش هاشمی باشه یا عذاب هاشمی.اینجا تقریبا شده هند همه دنبال یه نفر برای حل مشکل می گردن یه ابر قهرمان ،بابا این تفکر سالهاست که مرده ،ما با هم باید مملکت رو بسازیم حاکمان نوکر ملتند نه اربابشون (323201)
سلام بر ملت فهیم ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۵:۳۵
این حرف توهین به ریئیس جمهورمی باشد وگزاف گویی بیش نیست خانواده هاشمی به خاطر مسائلشان یکی پس از دیگری همراه خانواده مرعشی در مسیر دادگاه هستند این حرف توهین به ملت رای دهنده می باشد (323202)
رر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۲۳:۳۸
سلام و صد سلام به گل نو شکفته (323230)
دورنگار
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۵:۴۵
بله سیاست همه را دور می زند همه اینا در حد حرف است (323204)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۷:۲۹
روحش شاد (323208)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۷:۳۰
رسانه ها جوری اخبار امام جمعه های تهران و مشهد رو برجسته میکنن که مردم حس میکنن همه امام جمعه ها همه نظراتشون دقیقا و کاملا همین‌ها هست..
ولی درواقع اینطور نیست و کسانی مثل آیت الله دعاگو هستن که مشی اعتدالی دارن و متاسفانه ما در این اواخر تونستیم بشناسیمشون..
به نظرم رسانه ها به خصوص رسانه های اصلاحطلب باید بگردن دنبال امام جمعه هایی که معتدلن و از دولت حمایت میکنن تا اینجور القا نشه که همه ائمه جمعه از یه «مشی» و «روش» انتخاب شدن..
مطمئنا امثال آیت الله دعاگو بین ائمه جمعه کم نیستن.. (323209)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۸:۲۳
ما هر چه میکشیم از افراط هست و تفریط اخه یعنی چی این حرفا از دوستانی که مدعی اصلاح طلبی هستن و به ازادی و انتخابات ازاد اعتقاد راستین دارن خواهش میکنم دیگه حداقل شما تو دام افراط نیفتین هدیه خدا یعنی چی (323210)
ببب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۹:۰۷
نه بابا!!! از کجا فهمیدید؟؟ خود خدا گفته.....؟؟؟؟؟/ (323213)
یاد بدبختی ها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۱۹:۵۰
خدایش از اینکه منطق و اعتدال و مشورت و خرد جمعی تو این مملکت حکمفرماشده خوشحالیم. واقعا گندش درآمده بود !!! وزیر مملکت صبح میامد دفترش میدید یکی دیگه سرجاش نشسته و دیگری رو هوا از وزرات برمی داشت و نامه حضرت آقا را تو کشو میزش بایگانی میکردو دستور داده بود هرچه بیسواد استخدام مستقیم دستگاههای دولتی بشوند و به هرقیمتی ۴ میلیون آدم بیان سر بیکاری!!!!
ولی از حق نباید گذشت اینکه تو هرسوراخ میرفت و ساعت کار ادارت رو کم کرده بود خوب بود حداقل تو ترافیک خیابان و توصف دستشویی تو اداره معطل نمیشدیم....، (323216)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۲۰:۵۵
خدا انشا ا... رحمتشون کنه اما اگه امام جمعه شمال تهران اینو بگه جای تعجب نیست اگه امام جمعه شهر ری از حاج اقا حمایت کنه باید رفت تو فکر بهار جان !!! (323219)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۱ ۲۲:۱۰
من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب باشد/ مستحق بودم و اینها به ذکاتم دادند (323224)