کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس انجمن انبوه‌سازان تهران مطرح کرد

پیش‌بینی افزایش قیمت مسکن در زمستان

ايسنا , 31 شهريور 1394 ساعت 9:39

گروه اقتصادي: رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران معتقد است از اواخر دی‌ماه شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.


حسن محتشم اظهار کرد: در اواخر دی‌ماه که نیمه‌ی دوم زمستان محسوب می‌شود احتمالا شاهد تحرکی در بازار مسکن خواهیم بود که طبیعتا با افزایش نسبی قیمت همراه می‌شود. وی افزود: بخش مسکن از سال 1392 با رکود مواجه بوده و سال 1393 هم اوج رکود بود. امسال هم که در شش ماهه اول سال در رکود به سر برده و دیگر جایی برای پایین آمدن قیمت نداشته است.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران به سیاست وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد رونق در بخش مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست وزارتخانه برای ارایه تسهیلات خرید واحدهای ارزان قیمت و کوچک، مردم از این تسهیلات به طور نسبی استفاده کردند که می‌بینیم منجر به ایجاد تحرکی نسبی در بازار مسکن شده اما این آمار افزایش 8-7 درصدی کافی نیست؛ چرا که نمی‌تواند رکود دو سه ساله را جبران کند.

محتشم ادامه داد: بخشی از این تحرک، تابع شرایط فصلی تیرماه، مردادماه، شهریورماه و بعضا مهرماه است که با توجه به فصل نقل و انتقالات معمولا هر ساله در این فصول تحرکی در بازار مسکن دیده می‌شود. وی با بیان این‌که مسکن همیشه تابع نوسانات سینوسی بوده و اصولا هیچ کار اقتصادی نمی‌تواند همیشه در سرازیری یا صعود باشد، خاطرنشان کرد: قانون ریاضی در همه جای اقتصاد وجود دارد. وقتی یک بخش اقتصادی در سرازیری قرار می‌گیرد در جایی متوقف می‌شود و مجددا صعود می‌کند.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران تاکید کرد: هر کالا تابع متغیرهای تشکیل دهنده است. قیمت مسکن نیز تابعی است از قیمت زمین، خدمات، عوارض شهرداری، تراکم، نیروی انسانی و مصالح ساختمانی است که اگر قیمت تمام شده اینها با هم جمع شود عددی را تشکیل می‌دهد که قیمت حداقلی مسکن است و سازندگان نمی‌توانند کالای خود را پایین‌تر از آن مبلغ بفروشند.


کد مطلب: 91293

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/91293/پیش-بینی-افزایش-قیمت-مسکن-زمستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir