کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پسِ هجمه افراطيون به توافق هسته‌ای

برجام و جان بخشی صدا و سیما به دلواپسان

1 مهر 1394 ساعت 11:18

در پسِ این هجمه و هجوم به توافق هسته‌ای که ثمره ماه ها نشست و مذاکره با شش قدرت برجسته جهان بود مي‌خواهند سیه روی‌ها و سیه‌کاری‌های دیروز دولت مورد حمایت شان را از خاطر مردم بزدایند...


اسماعیل حسین پور


گروه سياسي: روزی که دلواپسان علم مخالفت با مذاکرات هسته ای را نه برای منافع ملی بلکه در راستای تحقق اهداف جناحی شان بالا بردند و برای ناکام نمایاندن دولت پای پیش نهادند کسی فکر نمی‌کرد که دلواپسی این جماعت قلیل در آن نشست های کم تعداد، روزی با نام و عنوان جدید از صدا و سیما پخش شود.

هر چند بررسی برجام بهانه پخش این دلواپسی ها بود و هست ولی همه نیک مي‌دانند که در پسِ تصمیم برخی افراد در پخش سخنان برخی مدعوین به نشست برجام و عدم پخش سخنان موافقان یک هدف نهفته است و آن جان بخشی دوباره به تندروها و دلواپسان است تا بر دستاوردهای دولت دکتر روحانی بتازند وتوافق حاصل از مذاکرات سخت و نفس گیر دولت مردان که با تدبیر بزرگان نظام پیش مي‌رفت را در حد یک توافق سطحی تنزل دهند.

دلواپسان بر این گمان هستند که با حضور در کمیسیون برجام و به کمک برخی نیروهای تندرو خود در صدا و سیما توانسته اند دغدغه های دیروزشان را از این تریبون رسمی بر لب آورند و برای انتخابات پیش رو جان و جلوه ای جدید بیابند غافل از این که ادب و ادبیات این جماعت، خوب در خاطر این مردم مانده است و مردم در این روزها بیشتر و بهتر با نیت دلواپسان آشنا شده اند و در انتخابات پیش رو با حضور پرشور و شکوه شان در انتخابات به خویش اندیشی دلواپسان «نه» ی بزرگی خواهند گفت.

برخی جریانات همسو با دلواپسان در صدا و سیما، با پخش گزینشی مذاکرات برجام و با برجسته کردن برخی افراد دلواپس -که صدای برخی از عقلای اصولگرای مجلس را هم در آورد - ثابت کردند که تفکر دلواپسان تا چه حد در این رسانه رخنه کرده است و این رسانه که باید در جامعه صادق، امیدبخش و اعتمادآفرین باشد فرسنگ ها از این رسالت خطیر فاصله گرفته است.

پخش گزینشی و هدفمند سخنان برخی دلواپسان در کمیسیون برجام به خوبی نمایاند که صدا و سیما به رغم همه ی شعارهایی که مي‌دهد باز هم به تریبون یک عده ی اندک تبدیل شده است و در و دروازه بر دولت و دولت مردان محبوب مردم بسته است و باید دردمندانه گفت صدا و سیما در آزمون بررسی برجام بازنده شد و دلواپسان هر چند حرف شان را زدند ولی مردم در دنیای لبریز رسانه ی امروز به خوبی مي‌دانند، در پسِ این هجمه به توافق هسته ای که ثمره ی ماه ها نشست و مذاکره  با شش قدرت برجسته جهان بود مي‌خواهند سیه روی ها و سیه کاری های دیروز دولت مورد حمایت شان را از خاطر مردم بزدایند و مردم چشم بر انبوه دزدی ها و غارتگری های پیدا و پنهان برخی ناراستان پنهان شده در پشت واژه ی مردم ببندند.

ولی مردم ژرف نگر ایران، در انتخابات پیش ِ رو با «آری» آگاهانه ی شان به فرزندان دلسوز خویش، رنگین کمان زیبای امید را در آسمان دلها به تماشا خواهند نشست. از مدیر رسانه ملی که دارای بینش و منش قابل قبولی است انتظار مي‌رود با نظارت بیشتر بر عملکرد زیرمجموعه اش اجازه ندهد این رسانه بیش از این چشم بر خواسته ی بر حق و منطقی مردم که انعکاس صادقانه و بی طرفانه مسائل است ببندد تا نگاه ژرف و روشن مردم به سمت رسانه های بیگانه خیره نشود.


کد مطلب: 91308

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/91308/برجام-جان-بخشی-صدا-سیما-دلواپسان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir