به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۴ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۹۱۵۸۱
با پیروزی مقابل ژاپن

ایران قهرمان فوتسال زنان آسیا شد

گروه ورزشی: تیم فوتسال بانوان ایران با تک گل فرشته کریمی به مقام قهرمانی اولین دوره رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا رسید.
ایران قهرمان فوتسال زنان آسیا شد
به گزارش "ورزش سه"، در این دیدار که دقایقی پیش در شهر کوالالامپور به پایان رسید ایران با وجود فشار شدید تیم ژاپن در نیمه دوم، موقعیت های حریف را گرفت و با شایستگی به مقام قهرمانی آسیا رسید. این دیدار با حضور 500 تماشاچی برگزار شد که 300 نفر آنها ایرانی بودند و با تشویق های مکرر خود تیم‌ملی را به جلو پیش بردند.

رقابت های فوتسال بانوان قهرمانی آسیا، برای اولین بار در سطح قاره برگزار شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها کنفدراسیون دنیاست که این رقابت ها را در سطح ملی برگزار می‌ کند. تیم دختران ایران که با شایستگی و با پیروزی مقابل همه حریفان به فینال رسیده بود، در بازی برابر ژاپن قدرتمند نمایش خوبی داشت و توانست انتقام شکست فینال بازی های داخل سالن آسیا را از این تیم بگیرد.

فرشته کریمی گلزن ایران در دیدار فینال، در پایان رقابت ها از سوی کمیته برگزاری عنوان برترین بازیکن این تورنمنت را به خود اختصاص داد. این تیم با بازیکنانی که اغلب شاغل یا خانه دار هستند و به طور حرفه ای از فوتبال و فوتسال درآمدی ندارند، وارد این رقابت ها شده و با وجود محدودیت های عرفی و طبیعی نمایش خوبی از خود نشان دادند، آنها با سعی و تلاش و کوشش خود طول رقابت ها توجه طرفداران مالزی را به خود جلب کرده و محبوب ترین تیم تورنمنت فوتسال قهرمانی بشمار می آمدند.

اعضای این تیم شامل نفرات زیر بودند: فاطمه اعتدادی، نسیمه غلامی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، نغمه مرادی، اعظم آخوندی، طاهره مهدی پور، سحر پاپی، زهره میثمی، سپیده زرین راد، سهیلا ملمولی، مهسا نظری، فهیمه زارعی