به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۹۱۷۳۴

دانشمندان علت زنگ زدن گوش را دریافتند

گروه علمی: سالهای زیادی است که پزشکان در مورد علت زنگ زدن گوش و درمان آن اختلاف نظر دارند، اما نتایج تحقیق جدید همه چیز را در این مورد آشکار می‌کند.
دانشمندان علت زنگ زدن گوش را دریافتند
محققان دانشگاه جورج تاون آمریکا کشف کردند زنگ زدن گوش و تحمل دردهای مزمن هر دو، واکنش بدن به آسیب‌های وارده است. این واکنش‌ تنها زمانی رخ می‌دهد که مغز قادر نیست به درد و سرو صدا واکنش مناسب نشان دهد، مانند دردهای مزمن که احساس دردهای موهوم تلقی می‌شود. افراد صدای زنگ را در گوش خود بدون صدای واقعی زنگ می‌شنوند.
بعد از بررسی‌های انجام شده بر روی ماده خاکستری مغز، این گروه دریافتند کمبود این ماده در قسمت‌های خاص به نام gatekeeping موجب دردهای مزمن و زنگ زدن گوش می‌شود. این فرآیند تحت تاثیر دوپامین و سروتونین که هر دو مربوط به احساس انرژی، خلق‌و‌خوی و کسالت است قرار دارد.

این منطقه به عنوان قسمت اصلی درک احساسات بوده و محرک حس داخلی و بیرونی و مخابره اطلاعات به مغز است. احساسات با دردهای مزمن و زنگ گوش مرتبط بوده و به عبارتی از یک کانال عصبی وارد می‌شود. محققان معتقدند آسیب به gatekeeping بر اطلاعات منتقل شده به مغز تاثیر دارد و موجب دائمی شدن وزوز در گوش می‌شود. نتایج این تحقیق در مجله Trends in Cognitive Science منتشر شده است.
مرجع : ایسنا