به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۹۱۹۹۴

بيانيه در بروجرد عليه ادبيات بیرانوند

گروه سياسي: شورای هماهنگی اصلاح طلبان بروجرد در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از حاجیان مظلوم در فاجعه منا، سخنان بهرام بیرانوند نماینده بروجرد درباره‌ی محمدجواد ظریف را محکوم کردند.
به گزارش سايت «روزهای بروجرد» متن کامل این بیانیه‌ی بدین شرح است:

انالله وانا الیه راجعون
من یخرج من البیته مهاجرا الی الله ورسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله
هر ساله حد فاصل اعیاد قربان و غدیر روزهای شادکامی شیعیان بالاخص ایرانیان می‌باشد شادکامی به یمن خدایی شدن در عید قربان و حفظ و حراست از آن با ورود به حصن حصین ولایت اهل بیت (ع) در عید غدیر لیکن بین العیدین امسال با وقوع حادثه غم بار و جانکاه عروج عرفانی حجاج خانه خدا در حرم امن الهی و در روز عید قربان و اعلام رسمی جان باختن همه مفقودان حادثه در شب عید غدیر تلخ ترین روزهای مسلمانان جهان خاصه شیفتگان مکتب اهل البیت (ع) را رقم زد، قامت استوار مهاجران الی لله در قربانگاه مبارزه با شیاطین ظاهر و باطن به خون نشست و چشمان منتظری که از شوق دیدار رویشان از بارقه امید می‌درخشید غرق حرمان و اشک وماتم شد.

بی شک علت العلل فاجعه منا چیزی نیست جز بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، لذا در این مجال با ابراز همدردی و عرض تسلیت به عموم هموطنان داغدار این مصیبت عظمی بالاخص خانواده های عزیز و داغدار حاجیان شهید بروجردی مراتب قدردانی خود را از مواضع مقتدرانه و هشدارهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب به حکام آل سعود ابراز داشته و از دولت تدبیر و امید میخواهیم با بکار گیری همه توان دستگاههای دیپلماسی و امنیتی خود ابعاد شوم این فاجعه تلخ را روشن و در جهت احقاق حقوق شهدای مظلوم منا از هیچ کوششی فرو گذار ننماید.

اما آنچه حادثه منا را بیش از پیش به کام مردم فرهیخته بروجرد تلخ نمود سوءاستفاده نماینده منسوب به جبهه پایداری این شهرستان از فضای مبهم و غبار آلود این روزها می‌باشد، وی با دست آویز قرار دادن بی کفایتی حکام آل سعود در عدم بازگشت ابدان جان باختگان حادثه منا و مرتبط نمودن نامعقول آن با حرکت دیپلماتیک وزیر محترم خارجه در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل متحد از تریبون مقدس مجلس شورای اسلامی - که به فرموده حضرت امام (ره) عصاره فضایل ملت است- فضیلتهای اخلاقی را زیر پا نهاده و با هتاکی و ادبیاتی سخیف به وزیر محترم و سخت کوش خارجه که همواره مورد تاییدات مقام معظم رهبری میباشد ناجوانمردانه تاخت.

بی شک نظارت و اعتراض به رخدادهای گوناگون کشور از حقوق اساسی نمایندگان من الجمله نماینده مذکور می‌باشد و قانون گذار مکانیسم های مختلفی را برای احقاق این حق تعریف نموده و براین اساس قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با بکارگیری اهرمهای موجود در پی استفاده از پتانسیل دستگاههای اجرایی جهت توسعه بیش از پیش حوزه انتخابیه خود می‌باشند. نماینده دلواپس بروجرد قریب چهار سال فرصت و پتانسیل نمایندگی شهرستان بروجرد را صرف اعتراضات سیاسی و حزبی به دولت تدبیر و امید نموده و این شورا جهت احترام به حقوق نمایندگان سکوت نمود اما از آنجا که عربده کشی و فحاشی در قاموس مجلسی که برخاسته از الله اکبرها ،خون شهیدان و عصاره فضایل ملت متمدن ایران است جایی نداشته و از سوی دیگر در تقابل آشکار با فرموده رهبری عزیز مبنی بر همدلی و همزبانی می باشد، دیگر سکوت جایز نیست.

ماضمن محکوم نمودن این رفتار ناشایست از سوی کسی که باید فرهنگ و ادب شهر فرزانگان را نمایندگی نماید از آنجا که این اقدام ناشیانه را موجب سوءاستفاده بیش از پیش جریان فریب و نیرنگ در بروجرد می دانیم در واپسین روزهای دوران نمایندگی وی را متذکر به وظایف خطیرخود در راستای جلوگیری از انحطاط بیش از پیش بروجرد عزیز می‌نماییم. در پایان ضمن ابراز همدردی مجدد با بازماندگان شهیدان والا مقام منا از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و غفران واسعه را مسیلت می‌نماییم. ایام عزت مستدام
شورای هماهنگی اصلاح طلبان بروجرد