به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵

تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۱ ساعت ۱۲:۰۵
در یک نظریه جنجال‌برانگیز مطرح شد

ویروس‌ها قدیمی‌ترین مخلوقات زمین هستند!

گروه علمی: دانشمندان معقتقدند که ویروس‌ها برخلاف باور موجود در طبقه جانداران زنده قرار می‌گیرند و قدیمی‌ترین میکروارگانیسم‌های روی زمین هستند.
ویروس‌ها قدیمی‌ترین مخلوقات زمین هستند!
پروفسور گوستاوو کائتانو آنولز از دانشگاه ایلینویز آمریکا با همکاری دکتر چارلز ووئز، از موسسه زیست‌شناسی ژنومی موفق به ارائه این نظریه جنجال‌برانگیز شدند.
این دو محقق معتقدند که از این به بعد باید تجمع ویروس‌ها در بدن با نام «ابر گروه ویروس‌ها» نامگذاری شود که زیر مجموعه رده قلمرو ویروسی است. آنها معتقدند که ویروس‌ها ،جاندارانی زنده و در عین حال ساده هستند که از نظر ظاهر و نوع حیات با انسان‌ها تفاوت دارند، اما قادرند به آسانی به بدن ما وارد یا از آن خارج شوند.

اگرچه ویروس‌ها جانداران مستقلی نیستند، اما می‌توانند نیازهای اولیه خود را از بدن جانداران میزبان در طول کمترین زمان بدست آورند. دانشمندان تاکنون به کمک میکروسکوپ‌های حرفه‌ای موفق به کشف سه هزار و 460 گونه ویروس از مجموع پنج هزار و 80 ارگانیسم سه‌بعدی شده‌اند. بسیاری از ویروس‌های شناخته شده قادرند به آسانی در سایر ارگانیسم‌های دیگر تکثیر شوند و به دنبال آن، عفونت ایجاد کنند. ویروس‌ها حتی قادرند باکتری‌ها و تجهیزات موجود در آنها را غارت کرده و به نفع خود از آنها استفاده کنند.

محققان معتقدند ویروس‌ها اکنون جاندارانی زنده محسوب می‌شوند، چرا که قادر به بازتولید ژنتیک خود بوده و از نظر اندازه و قابلیت شناسایی مثل باکتری‌ها دارای ماهیت هستند. بیشتر محققان پس از شنیدن این نظریه برای مطالعه بر روی مراحل تکامل و شناخت انواع چرخه‌های حیات ویروس‌ها علاقه‌مند شده‌اند. این یافته‌ها در مجله Science Advances منتشر شده است.